Auteur Topic: Na 9 dagen niet schoonmaken  (gelezen 1247 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Na 9 dagen niet schoonmaken
« Gepost op: oktober 26, 2005, 20:31:21 pm »
Hoe ziet de bodem van de kooi eruit na 9 dagen geen poepjes verwijderen? Ik schrok wel toen ik Sjakko ophaalde en doordat degene die vorig jaar de poepjes verwijderde een gescheurde enkelband had en dit dit jaar niet gebeurd was, lagen er dus 9 dagen oude poepkledders op de bodem en... daar lag al een vlies van schimmel overheen! Ik moet zeggen dat ik ook niet wist dat dat zo snel zou gaan, gelukkig loopt Sjakko nooit op de plek waar de dikke klodders lagen. Dat is de plek waar ze het laat vallen als ze 's morgens wakker wordt en de eerste enorme flets komt daar terecht.. Jekkie smerig hoor. Ik denk dat praktisch iedereen hier tussendoor de poepjes weghaalt? Ik doe het in ieder geval elke dag en verschoon de beukensnippers 1 x per week. ;)

billy

• Gast
Re: Na 9 dagen niet schoonmaken
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2005, 20:51:39 pm »
Ja ik haal de poepjes weg en zuig iedere dag de kooi uit, veertjes ed, en om week de beukensnippers vernieuwen. :)
Dat ik Ric ophaalde lag er echt een berg van volgens mij wel een jaar. :o :o
je zag niet eens het rooster meer.
Groetjes Els

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2005, 20:56:30 pm »
Ik haal dat elke dag weg en het verschonen van de beukensnippers doe ik als ik het nodig vind en dat is denk ik 1x in de anderhalve week.

alain

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2005, 21:01:41 pm »
elke dag vers krantepapier, eens in de week kooi ontsmetten en altijd rooster in de kooi, papier is wel niet mooi maar wel proper makkelijk en niet duur en bij mij vlogen de krullen in het rond ;D

Koko

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2005, 21:22:15 pm »
dagelijks poepjes er uit, en 1 x in de 2 weken alles schoon, dagelijks zuig ik er ook de veertjes en andere rommel uit met de stofzuiger (Koko gooit nu eenmaal graag met zijn etensbak :)

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2005, 10:09:46 am »
Ja, jullie maken uiteraard je kooi schoon  :thumbsup:, maar als dat nou niet gebeurt.. hoe kan het dat er zo snel al een laagje schimmel over heen zit? En jeetje als dat een jaar ophoopt, wat een viezigheid moet daar dan in zitten Els!
Als Sjakko daar weer naar toegaat is het toch handig om het rooster er in te doen, als is dan de dochter er waarschijnlijk wel weer om te verschonen..

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 28, 2005, 00:20:58 am »
Elke dag de krant verwisselen. 2 x per dag het rooster onder de douche (inc de bak onder de kooi) en 1 keer in de maand de kooi naar buiten, inzepen met Lantro Eucalyptus reiniger en dan de hoge druk erop!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 28, 2005, 09:29:41 am »
ik heb een buiten voiller van 3 bij 2 bij 1 daar ligt eerst een laag speelzand van 5 cm die word iedere 3 maanden vernieuwd en daar boven op ligt zo`n 3 cm hout snippers die ververs ik iedere maand maar ik hark iedere week erdoorheen voor de poep eruit te halen en verder pak ik iedere dag het ergste eruit en wanneer nodig vul ik het hout aan

gr kelly