Auteur Topic: laurier en courgette  (gelezen 945 keer)

Koko

• Gast
laurier en courgette
« Gepost op: oktober 16, 2005, 20:50:24 pm »
Hoi allemaal,

de bladeren bginnen te vallen, en nu krijg ik een klein probleem, elke week haalde ik wel verse wilgetakken, of berl, beukke takken, met blad en al ergens vandaan
er staat genoeg, jullie snappen natuurlijk wel dat de Gaaien en de Aga's het dan enorm naar hun zin hadden als ik dat op de kooien vast maakte (dolle pret hebben ze dan)
Maar ja nu wordt het winter :CENS nu heb ik 2 prachtige Lauriers in de tuin staan, deze mogen best de snoeischaar zien, het blad blijft mooi groen s winters, dus jullie snappen mijn vraag.
Mogen ze dit hebben, of is het giftig ?
Het zelfde geldt voor cougettes ?

Alvast bedankt

Boudewijn

Nanda

• Gast
Re: laurier en courgette
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2005, 10:04:39 am »
Ik zou het je niet kunnen vertellen :(
Maar wat ik zelf gedaan heb is: mijn wilgenboom gesnoeid en de takken bewaard. Alle blaadjes eraf gehaald (pffff wat een werk) en de takken in de schuur gezet. Zo heb ik een voorraad voor de winter.

Misschien een idee voor volgend jaar: gewoon een voorraad aanleggen ;)

Ron

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2005, 11:06:31 am »
Ik heb de wilgentakjes en andere "zomerspeeltjes" in stukken gezaagd die precies in de lengte van mijn vrieslade passen, de hele winter (nou ja bijna dan) lekkere "verse" takken. ;)  De takken doe ik altijd even in de rijstkoker om ze te stomen, zo zijn ze 100% vrij van bacterien.
Ook iets voor volgend jaar..met rosebottels trouwens idem.

Groetjes, Ron

ABgirl

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2005, 20:06:19 pm »
Ik heb weleens begrepen dat laurier iig voor herkauwers giftig is.
Hangt er nog wel vanaf welke je hebt, de echte laurier of de laurierkers (prunus laurocasus).
De laatste is een prunus, en begreep net in een ander topic dat ze geen kersen en pruimentakken mogen, die ook behoren tot de prunus.
Courgette zou ik ook niet weten, heb er nog genoeg van liggen, maar durf het niet te geven.