Auteur Topic: Remedie tegen plukken/kaalheid?  (gelezen 12179 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Remedie tegen plukken/kaalheid?
« Reactie #75 Gepost op: november 21, 2005, 09:23:25 am »
Ik weet dat Pascal gewoon de hoeveelheid thee zet die aangegeven wordt en het dan in de koelkast zet. Ik denk wel dat je het een week kunt laten staan, of voor de zekerheid 5 dagen..  ;) En inderdaad is het erg koud vanuit de koelkast, maar dat is ook al weer snel kamertemperatuur denk ik. Misschien evt. 2 seconden in de magnetron? (de hoeveel heid die in het drinkbakje gaat)  ;)

Inderdaad Loes. Ik zet de 2 liter en doe het dan in een fles in de koelkast. Ik ga vanavond nieuwe maken. Het huidige staat nu 9 dagen in de koelkast en ziet er nog goed uit. Ik heb de koelkast wel heel koud staan (3 graden) dat scheelt natuurlijk wel.

Doordat het zo koud is, zet ik het drinkbakje nadat ik het gevuld heb, even 10 seconden in de magnetron. Dan is de ergste kou er vanaf.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #76 Gepost op: november 21, 2005, 09:26:28 am »
Ja de magnetron is ook een idee.
                                               :thumsup:
Nu moet ik zeggen dat het bij mij wel op gaat op

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: november 21, 2005, 19:48:06 pm »
Bedankt allemaal voor jullie reacties...ik ben h

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: december 03, 2005, 18:10:14 pm »
Leuk recept, ik lees het eigenlijk nu pas... Plukkers die heb ik ook zat hier in huis. De eerste is grijze roodstaart Tabu, die plukte al toen ze kwam. Ze snoeit steeds haar verenpakje terug tot een lief donskleedje. Soms laat ze alles staan, maar soms heeft ze ineens weer zo'n periode. De mensen op straat maken er namelijk opmerkingen over, en dat lijkt ze leuk te vinden. Enfin, mij stoort het niet, ze ziet er wel lief uit zo, en ze is vrolijk, speels en ondernemend. Voor mij is het het allerbelangrijkste dat ik er zelf niet op reageer. Nummer twee is Asterix, de prachtrosella. Die had alleen op kop, nek en schouders nog wat gekleurde veertjes toen hij kwam. De rest was grijs dons. En hij was volkomen gestresst. Ik heb hem eerst apart gehouden en overgezet op Harrissons voor extra energie. Al heel vlug begon alles weer terug te komen, en nu, een half jaar later, zit hij weer aardig in zijn veren. Hij is vrolijk, relaxed en inmiddels erg tam. De derde plukker is Leo, de m

jb

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: december 03, 2005, 18:36:22 pm »
Weet je zeker dat die muller zich op genoemde plekken plukt? Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, poetst hij niet gewoon zijn veren. Als ze in de rui zijn is het heel normaal dat ze rond de poten en tussen de vleugels wat rommeliger in de veren zitten en dat daar een hoop pluis te zien is.

Wickingh

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: december 03, 2005, 18:38:51 pm »
Hai JB,

ik denk dat bij de SMP,vaak heel ernstige gevallen binnenkomen, dus het zal wss echt wel een plukker zijn.
Maar misschien kan Nina een foto plaatsen van de Muller, kunnen we allemaal zien hoe het er uit ziet,

mvg Frank

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: december 05, 2005, 17:59:36 pm »
Leo is niet via de SMP bij mij, het is een permanente log
« Laatst bewerkt op: december 05, 2005, 18:05:26 pm door LaSignoraMusica »