hoi, ik verwissel ook geen eitjes, met de reden: (is ook al gezegd, maargoed) gebeurt in de natuur ook niet, nou zou je kunnen zeggen: vogels zitten in de natuur ook niet in een kooi..maar das een andere discussie..
in ieder geval, laat ze gewoon liggen, de ouders kunnen dit zelf heel goed voor elkaar krijgen, en zo niet, dan mocht het gewoon niet zo zijn deze keer.. heb dat vooral gezien met vogels die voor het eerst een nestje hebben, dat gaat gewoon vaak fout, omdat ze nog geen ervaring heben, ik heb 1 keer overwogen om ze om te wisselen voor nep-eitjes, omdat het popje elke keer de eieren opvrat.
toen ze laatst weer eieren had, zag ik de bui al weer hangen en heb ik ze toch laten liggen, en tot mijn verbazing liet ze de eieren dit keer gewoon met rust,
met als resultaat, alle eieren bevrucht en alle 6 jongen netjes op stok gekregen, ondanks de grote leeftijdsverschillen, de oudste jongen helpen zelfs mee met het opvoeden van de jongste vogels
heb in ieder geval het idee dat de pop nog geen behoefte had aan baby's , en later wel
dus laat in ieder geval de natuur nog een beetje zijn gang gaan, (de vogels beslissen het zelf wel) dan komt het meestal wel goed...das toch het mooist om te zien
groetjes marjan