Auteur Topic: Kunnen vogels foto's zien/snappen?  (gelezen 3960 keer)

Asura

• Gast
Kunnen vogels foto's zien/snappen?
« Gepost op: februari 04, 2005, 18:09:12 pm »
Vandaag liet ik Jera die mooie voorkant van het nieuwste PS-blaadje zien, met een supermooie grote foto van 2 forpusjes erop, en ze reageerde heel geïnteresseerd!
Dat had ik eigenlijk niet verwacht (ik liet het meer voor de grap zien), maar toen bladerde ik voor haar verder, en op de "normale" bladzijden met maar kleine plaatjes reageerde ze veel minder.. maar toen er weer zo'n mooie grote foto van een vliegend forpusje verscheen, wilde ze er naar toe :)

Dus nu vroeg ik me af: ziet ze echt dat het een ander vogeltje voorsteld, of vindt ze het gewoon leuk omdat het een groot gekleurd blad is met veel kleuren (ipv saai wit met lettertjes en een paar kleine gekleurde vlakjes) ???

Ik heb trouwens nog niet uitgeprobeerd hoe ze op andere vogelsoorten of dieren of mensen of wat dan ook reageert.. misschien ga ik binnenkort maar een experimentje met haar doen ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kunnen vogels foto's zien/snappen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2005, 18:38:57 pm »

Dat zou ik maar doen ja!!  :D Want ik zou niet weten of ze het herkent, hoewel ze ook naar videofilms kijken van soortenoten, dus het is best mogelijk!!

Asura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2005, 19:12:51 pm »
Ik weet het ook niet.. videofilms zijn toch bewegende beelden en met geluid enzo, dit is gewoon een stil plat blaadje..

Misschien ook dat ik onbewust zelf veel enthousiaster klonk bij de mooie grote foto's en dat Jera daarom zelf ook enthousiaster reageerde? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2005, 19:33:19 pm »
Ja, dat kan best!! Of ze voelde je enthousiasme toen je de grote foto zag en dacht: Wauw misschien herkent ze die!!   ;)

Asura

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2005, 14:34:35 pm »
Het is echt heel erg leuk!! ;D

Als ze de keuze heeft tussen een bladzijde met lettertjes of een bladzijde met grote mooie foto's, dan kiest ze voor de foto's :)
Ze reageert ook op foto's van andere vogelsoorten, maar tot nu toe hebben de groene vogels haar voorkeur :P
Ze keek ook naar de naakte baby-vogeltjes, maar die bladzijde heb ik maar snel weer omgeslagen want ik wil haar niet op ideeën brengen ;)

Ik weet niet of ze het snapt.. maar ik vind haar reactie steeds wel erg leuk!!  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2005, 16:15:02 pm »
Haha, ja geinig om te kijken en te herhalen enzo.. Misschien dat het een volgende keer tcoh anders wordt.. Misschien dat je er lijn in ziet..  ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2005, 22:36:51 pm »
hallo hier een antwoord. vogels kunnen zien en ruiken neem b.v een mes een vork en lepel zeg het een tijdje pak de vork en zeg vork. als je dat een week of 3 doet en je zeg lepel pakt of tikt ze ertegen leuk om te doen en kleuren kennen ze ook wij hebben een bal met kleuren als we paars zeggen pikt ze op paars dus ook dat hebben ze knap hoor die vogels

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2005, 09:56:55 am »
Ja dat kan Sjakko ook allemaal, maar zien ze ook wat er op een foto of tijdschriftfoto staat?

roodrunner

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2005, 12:57:49 pm »
volgens mij kunnen ze niet zien wat er staat maar lig eens drie boeken neer een met letter,s een met veel kleuren en een met een poezenkop dan heb je gelijkk het antwoord leg ze daarna anders gaat hij naar de kleuren dan is ze knetter op kleur zo kan je weer leuke dingen verzinnen roodrunner 8)

Asura

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2005, 18:32:19 pm »
Vandaag was ook leuk ;D

Jera was op tafel aan het spelen en omdat ik niet zo'n opruim-typje ben lag dat tijdschrift ook nog ergens op tafel.. en ineens liep ze er naar toe (en niet om de bladzijden te mollen :P) en ging met haar snavel bij het ene vogeltje rond z'n oogje.. en da's ook de plaats waar ze Miko meestal knuffelt :-*
Nu weet ik nog steeds niet zeker of ze het ook echt als een ander vogeltje zag, of dat ze het opvallende, zwarte rondje gewoon leuk vond :D

Ik zal over een tijdje als ik minder druk ben met school wel een "experimentje" doen ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2005, 18:35:23 pm »
Ja, geinig!!  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2005, 12:44:29 pm »
Ik twijfel daar ook over. Ik laat Blue wel eens een grote foto zien van haar overleden zusje en daar reageert ze ook op. Als ik een gewone foto laat zien waar mensen op staan, interesseert haar dat niks  ;) dus ik weet het ook niet of het toeval is, of dat ze 'ziet' wat er op staat  ???