Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Ik zou het niet doen en ook geen niet-zelfstandige handopfok. Hoe wou je dat trouwens doen als je overdag weg bent? Een babyvogel kan geen 8 tot 10 uur zonder eten (afhankelijk van zijn leeftijd). Maar bovenal is het voor een gezelschapsdier als een grijze roodstaart (of iedere andere papegaai) niet eerlijk om de hele dag saai alleen in een kooitje te moeten zitten wachten tot zijn enige gezelschap terug is.
Je kan natuurlijk wel voor meerdere gaaien kiezen, dan hebben ze elkaar. En ook dan zijn ze gewoon tam te krijgen/houden. Bovenal is het ook veel gezelliger. En voor de vogel EN voor de eigenaar.
Maar dan nog vind ik het een erg lange tijd alleen voor de vogels. Want ik neem aan dat je als je thuis komt, nog boodschappen en dergelijke moet doen, trek dan je werktijd, boodschap- en etenstijd en je nachtrust van je 24 uur af en dan blijft er voor de vogel(s) niet veel over dan een paar uurtjes 's avonds. Dat is voor een gevoelige vogel als een grijze roodstaart wel heel erg karig hoor. Zelfs voor twee (en ik spreek uit ervaring, heb er hier vier in de huiskamer maar ze komen allemaal apart altijd even wat aandacht opeisen (nee dus niet
vragen, dat kent een grijze roodstaart niet

)).