Auteur Topic: Ineens baby gedrag  (gelezen 2206 keer)

..ingrid..

• Gast
Ineens baby gedrag
« Gepost op: februari 02, 2006, 20:42:49 pm »
nog even een vraag, ernie ie nu 7 mnd . Je ziet dat hij al echt een grote gaai word :) :).Nu vanavond gedraagd hij zich echt weer als een baby!!!!!!!Maar dat doet tie alleen bij mij en niet bij mn vriend???iemand een idee waarom hij dit nu doet  : ??? ???

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 13:52:20 pm door Cosch »

Pluisje

• Gast
Re: baby
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2006, 00:59:12 am »
Maar wat bedoel je

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2006, 14:45:46 pm »
Hoi Ingrid,

wat voor een papegaai heb je? Bij ara's schijnt het b.v. vaker voor te komen, maar bij grijsjes is het vrij zeldzaam. Maar de mijne heeft inmiddels ook twee van die periodes gehad. Ik had het aan St. Papegaaienhulp gevraagd en ze zeiden dat dit voor het eerst was dat ze er van hoorden bij een grijsje. Waarschijnljik is het een manier om iets van je gedaan te krijgen (aandacht). In principe dit gedrag dus gewoon negeren, dan wordt het ook vanzelf weer minder. Zelf heb ik het idee dat het ook wat met de hormonen te maken heeft, maar das puur op gevoel gebaseerd.

Groetjes,
Wendy

..ingrid..

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2006, 13:25:25 pm »
Ernie is een grijsje,hij doet dit met name s`avonds. Hij krijgt bijvoorbeeld een beetje koffie op een lepeltje  :)(hij is met een lepel gewend pap te krijgen) en sinds van de week doet hij dan weer die piepgeluiden echt heel aandoenlijk ;D.Niet iedere avond hoor maar soms. Iemand zei tegen mij dat dit komt omdat hij verliefd op me is  ::) Verder is het echt een bijdehandje

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2006, 13:55:29 pm »
 :o Koffie ? Dat is toch helemaal niet goed,evenals thee en chocomel enzo ?
Verder van dit gedrag weet ik niets af eigenlijk.
Gr,Antonia

..ingrid..

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2006, 14:30:00 pm »
ik dacht aleen idd chocomel en advocado pit, verder mogen ze volgens mij allles in bepaalde maten natuurlijk  ??? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2006, 14:44:52 pm »
ik dacht aleen idd chocomel en advocado pit, verder mogen ze volgens mij allles in bepaalde maten natuurlijk  ??? ???

Chocola en Avocado is dodelijk idd, dat betekend niet dat de rest zonder problemen gegeven kan worden.De gezondheid van een kromsnavel is nauw verbonden met het dieet dat je geeft.
Koffie is niet goed voor een papegaai ,maar als hij eens in de week het koffielepeltje mag aflikken zie ik er niet veel kwaad in, wel als je elke dag de gelegenheid geeft.
Een kleine ondeugd is geen probleem, maar als je verschillende zaken met elkaar gaat combineren wel.
Bijv, 's morgens een paar slokken thee , 's middags koffie en bij het avondeten een patatje en dat elke dag ja dan vraag je om moeilijkheden,

mvg Frank

..ingrid..

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 05, 2006, 19:29:36 pm »
hij krijgt wel eens een lepeltje koffie, verder snoept hij wel uit!! mn mond moet ik dit verbieden ivm het baby gedrag ?? ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2006, 10:02:04 am »
Ik zou de koffie dus gewoon ni

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2006, 10:22:00 am »
het kan idd gevarlijk zijn ivm bacterien. ook ziet hij jou dan sneller als partner omdat het in de natuur ook zo gebeurd

charon

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2006, 11:48:23 am »
Citaat
Ik zou de koffie dus gewoon ni