Betere tip is dan ook...zoek eens via 1 van de fora naar een nieuwe baas
Want wat jij nu aanhaalt telt helaas voor vele vogels...jong en oud. Maar t is geen reden je vogel nadat je hem niet meer wilt in een voliere te stoppen. Ik heb hier 7 vogels in huis...meerdere met een achtergrond . 1 voliere aratinga van 5 die niet tam was, 1 wildvang timneh die doodsbang was, 1 herplaats vasa die niet zo goed opgevoed was en een 40 jaar jonge amazone die geen normaal leven heeft gehad. Al deze vogels zijn geweldig!!! Ik zou persoonlijk nooit weer een jong aanschaffen en raad iedereen aan een herplaatser te nemen
. Het is in mij ogen een illusie te denken dat een al opgevoede of jonge vogel zich wel goed blijft gedragen ...dus opvoeden moet je toch en ik heb daar geen problemen in ondervonden. Doorbreken van gewoonte en een nieuw huis doet al verrekte veel 
Helemaal mee eens!!!! Ik heb dat met valkparkieten. De 1 gilde, de ander was apatisch, etc etc.
Stuk voor stuk heb ik deze opvangvogels in mijn hart. De 1 die gilde is een heel tevreden vogel hier, die apatisch was speelt of het een lieve lust is.
Ik heb er nu 11 en de meesten zijn opvang. Daar ligt inderdaad mijn hart.
Welke vogel ook weg gaat, zoek een goed adres. Daar kan even wat tijd overheen gaan, maar doe hem pas daar naartoe waar je een goed gevoel bij hebt. Ook kan je afspraken maken zoals foto's doorsturen via e-mail, af en toe mogen bezoeken etc.
Heel veel succes, wat je ook besluit.
Nel