Auteur Topic: Onze Pipo krijgt een vriendje! Maar hoe jong?  (gelezen 5948 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onze Pipo krijgt een vriendje! Maar hoe jong?
« Reactie #30 Gepost op: juni 22, 2006, 16:54:34 pm »
Oke, maakt ook niet uit. Ik heb in ieder geval geen kweekplannen alhoewel ik voldoende nestkastjes ed in huis heb  :)  van de parkieten.

SuperCoco

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 27, 2006, 10:55:54 am »
Vraag me dan af hoe ze er uitkomen te zien  :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: juni 27, 2006, 11:11:31 am »
Je bedoelt de jonkies van Pipo en Kiko?

De ouders van Pipo waren beide wildkleur en de ouders van Kiko waren allebei groen met een oranje hoofd, dus waarschijnlijk allemaal groen alleen de kleur van het koppie zou of rood of oranje zijn. Een geel jong met een oranje hoofd zou ik de minste kans op hebben want dat was al een verrassing voor de kweker dat Kiko (de kleur dan) er uit kwam.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: juni 27, 2006, 11:17:51 am »
Het gaat in ieder geval ontzettend goed met de twee. Pipo heeft inmiddels de dwergpapegaaientaal leren spreken wel grappig maar het is toch wat minder stil in huis  :)  Niet dat ze constant zitten te schreeuwen dit doen ze hoofdzakelijk als ze rond vliegen. En als ze samen aan het spelen zijn in de kooi. Kiko is nog niet echt tam we forceren niets maar ze begint uit zich zelf met rondvliegen naar ons toe te komen dan land ze net als Pipo op onze arm schouder of hoofd. Gisteravond heb ik ze allebei een zonnebloempit gegeven en Kiko nam het aan. Scheelt natuurlijk dat het dan schemerig is een dwergpapegaai blijft dan net als een parkiet stokstijf zitten (meestal). Op deze manier hoop ik gewoon vertrouwen te winnen van haar want er achter aan jagen daar ben ik geen voorstander van en ik heb het idee dat ze dan minder vertrouwd raakt met de mens. We hebben gewoon het geluk dat ze van Pipo kan afkijken hoe "lief" de mens kan zijn.

charon

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 27, 2006, 11:24:38 am »
Het gaat in ieder geval ontzettend goed met de twee. Pipo heeft inmiddels de dwergpapegaaientaal leren spreken wel grappig maar het is toch wat minder stil in huis :) Niet dat ze constant zitten te schreeuwen dit doen ze hoofdzakelijk als ze rond vliegen. En als ze samen aan het spelen zijn in de kooi. Kiko is nog niet echt tam we forceren niets maar ze begint uit zich zelf met rondvliegen naar ons toe te komen dan land ze net als Pipo op onze arm schouder of hoofd. Gisteravond heb ik ze allebei een zonnebloempit gegeven en Kiko nam het aan. Scheelt natuurlijk dat het dan schemerig is een dwergpapegaai blijft dan net als een parkiet stokstijf zitten (meestal). Op deze manier hoop ik gewoon vertrouwen te winnen van haar want er achter aan jagen daar ben ik geen voorstander van en ik heb het idee dat ze dan minder vertrouwd raakt met de mens. We hebben gewoon het geluk dat ze van Pipo kan afkijken hoe "lief" de mens kan zijn.

Zien is vaak doen.
Fijn om te horen dat het goed gaat met die 2!

SuperCoco

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 27, 2006, 16:12:23 pm »
Je bedoelt de jonkies van Pipo en Kiko?

ja dat bedoelde ik  :thumsup: