Auteur Topic: papegaai en eten  (gelezen 1049 keer)

michiel1981

• Gast
papegaai en eten
« Gepost op: maart 14, 2006, 16:11:32 pm »
mijn grijsje krijgt nu al meer dan een half jaar iedere dag een volle bak met ze gaaienvoer en daar bovenop eet hij iedere dag een hapje mee aan tafel. Zodra hij zijn bordje ziet pakt hij het deurtje beet en begint er mee te rammellen hij krijgt alles wat wij ook eten en zorgen ervoor dat er bij het kleine hapje wat hij krijgt zo min mogelijk kruiden en zout opzit en hij vind het heerlijk. vlees eet hij het eerste op en dan meestal de aardappels of groente maar hij heeft nog nooit wat laten liggen en ik denk dat ie al bijna alles gegeten heeft wat er zoal in de supermarkt te krijgen is (afgezien van de paar dingen die voor hem giftig zijn). Toch vind ik het raar dat ie zo ontzetten gek is op vlees en vis (vooral vis). Soms valt ie gewoon van ze stok van blijdschap als hij ziet dat ik iets voor hem pak en dan komt hij er echt aansprinten. Hij ziet er supergezond uit en klets raak superlief en altijd vrolijk en is perfect op gewicht.  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: papegaai en eten
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2006, 16:35:57 pm »
hoi michiel,

hier heb ik ook al ondervonden dat hetgene eigenlijk verboden is of echt niet goed voor ze is,dat ze daar keidol op zijn,maar één ding heb ik op dit forum al wel geleerd,
probeer het af te leren,het is echt niet goed voor ze,ook al zien ze er gezond uit,aan de binnenkant kunnen we meer schade aanrichten ,schade die wij niet zien maar onze vogels wel ziek maakt
en dat willen we toch niet hé

grtzz vivke