Auteur Topic: bloed uit nageltje  (gelezen 1407 keer)

Kimz

• Gast
bloed uit nageltje
« Gepost op: maart 07, 2006, 17:36:39 pm »
Hey, ik schrok me rot toen ik gisteren de voliere in kwam, overal bloeddruppeltjes op de zitstokken enz. Wat blijkt, er kwam bloed uit het nageltje van Flupke, een dwergpapegaaitje. Ik snap er niks van, het is vrij snel opgehouden met bloeden maar ik wil het natuurlijk voorkomen dat het nog een keer gebeurt. Ik dacht ook niet dat de andere hem zou bijten(ze zijn een koppel). En ze zijn niet pas geknipt ofzo en ik dacht ook niet dat ie ergens tussen kon komen. Er zitten geen rare knelpunten in de kooi of gevaarlijke speeltjes. Weet iemand of ie dat misschien zelf doet?? Zou ik wel gek vinden, hij zit het nu voordurend te wassen, dat wel.

Groetjes, Kim.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: bloed uit nageltje
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2006, 19:44:29 pm »
Mijn aga'tjes zitten al 2 1/2 jaar samen en sinds kort
bijten ze elkaar in de pootjes,dus dat kan best hoor.

Kimz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2006, 19:55:30 pm »
ja, maar hij bloed echt uit het nageltje, alsof het te kort geknipt is, ik zie niets aan de pootjes... :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2006, 20:09:47 pm »
Oké sorry dan zou ik het niet weten  :CENS

jeske5

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 07, 2006, 20:10:46 pm »
ik denk dat als het al weer snel ophield met bloeden, je je geen zorgen hoeft te maken. Zolang hij er nu geen last meer van heeft...
wat de oorzaak is? tsja, ik zou ook zeggen misschien toch gebeten door het popje of misschien toch ergens tegen aan gestoten... ???

is de nagel niet beschadigd verder, afgebroken ofzo?

Kimz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2006, 20:12:10 pm »
hihi geeft niks, je denkt alleen maar mee, das fijn :thumsup:

En ja, het is nog een keer open gegaan, de nageltjes zijn nu een stuk korter ook, ik hoop alleen maar dat het niet nog eens gebeurt, het lijkt altijd zo veel bloed voor zo'n klein vogeltje.

groetjes

jeske5

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 07, 2006, 20:13:48 pm »
dus eigenlijk is het nageltje dus afgebroken? dan hoef je je echt geen zorgen te maken, kan geen kwaad, zolang het niet blijft bloeden.

Kimz

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 07, 2006, 20:17:34 pm »
k hoop het... t arm ding weet ook niet wat ie er mee moet, zit zijn pootjes al de hele dag te wasse :hart: