Auteur Topic: Joop van de dierenwinkel  (gelezen 3597 keer)

Pluisje

• Gast
Re: Joop van de dierenwinkel
« Reactie #15 Gepost op: april 17, 2006, 12:25:21 pm »
Ik hoop mee dat het jullie lukt.
Ik vind het altijd zo erg ziellig een papegaai in de dierenwinkel of nog erger in een café.
Succes  :-*

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: april 18, 2006, 20:37:47 pm »
Hoi,

Is er ondertussen nog nieuws over Joop?

Groetjes, Nel

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2006, 18:12:11 pm »
Ja ik ben ook benieuwd.. :a036:

qliqi

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2006, 18:42:34 pm »
Pieter was er gisterenmorgen maar de moed zonk hem een beetje in zn schoenen toen ie daar een bomvolle zaak aantrof. Ik heb hem beloofd even samen te gaan zodat we het goed kunnen aankleden. Denk dat dat morgen lukt, anders overmorgen maar zeker deze week.

Grappig detail: klant bemerkt hoe Joop op Pieter reageert en zich aan het uitsloven is en zegt: 'Wat is Joop ineens spraakzaam en gezellig..." de reactie van de eigenaresse was: "Ja, komt omdat die meneer er is"

Pieter kwam thuis met het verhaal er vemelde ook dat Joop zo raar had gepiept... Wat of dat kon zijn?  Ik vroeg of het een beetje op het geluid van een cavia leek? Hij bevestigde dat... heb ik m maar gewaarschuwd zijn attenties te beperken tot wat kroelen rond de kop want dat ie Joop wel heel hitsig maakte ;)

Hij zat niet onderin de kooi maar veel was er nog niet verbeterd - je ziet allerlei nieuwe pluisjes maar de nieuwe pennen en veertjes worden meteen verwijderd. Denk dat ie er behoorlijk last van heeft.

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2006, 18:50:14 pm »
Ik heb dit verhaal al even gevolgd. Hebben jullie er ook al eens bij stil gestaan dat het aanhankelijke gedrag dat Joop nu naar Pieter toont, juist iets is dat je NIET moet bevestigen?

Het is manipulerend en Pieter kan nooit of te nimmer een partner worden voor Joop. Hoe frusterend is dat voor een papegaai: leven bij iemand die je als partner beschouwd maar die partner kan jou niet het geluk en liefde geven zoals je die verwacht?

Waarbij ik trouwens niet zeg dat jullie Joop geen beter leven geven, hoor, daar niet van, maar ik voorzie zo wel weer gedragsproblemen op de langere termijn.

qliqi

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2006, 18:55:31 pm »
helemaal mee eens en dat heb ik ook gezegd tegen Pieter gisteren. Gek is dat toch, mensen willen zo graag kroelen en aaien. Zou dat zijn omdat we dat verwarren met vertrouwen? Als ik kan aaien, dan mag ie me....

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2006, 20:04:48 pm »
Gek is dat toch, mensen willen zo graag kroelen en aaien. Zou dat zijn omdat we dat verwarren met vertrouwen? Als ik kan aaien, dan mag ie me....

Ja, ik denk dat je daarmee de spijker op zijn kop slaat!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: april 20, 2006, 19:45:38 pm »
Ik ook. Maar gaaien houden dus vaak niet van aaien en zeker niet door vreemden. En ik ook niet!! :cool:

qliqi

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 21, 2006, 10:10:49 am »
ondertussen zijn we zowel gisteren als vanmorgen in de winkel geweest. Maar helaas staat er steeds een jongedame en zijn de eigenaren niet aanwezig. We blijven proberen hoor !

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: april 21, 2006, 10:41:42 am »
Ja blijf proberen hoor!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 21, 2006, 10:45:32 am »