Auteur Topic: Blauwvleugel vraagje  (gelezen 1213 keer)

Ingmar

• Gast
Blauwvleugel vraagje
« Gepost op: juni 02, 2006, 09:01:50 am »
Sinds 8 weken nu ongewveer vliegen mijn blauwvleugel parkieten in de grote voliere. Althans in het nacht verblijf. De vogels zijn nog geen enkele keer hier uit naar buiten gevlogen. Terwijl ze dit toch van de andere vogels zien hoe dit moet.
Gisteren de vogels eens gecontroleerd, waren niet makkelijk te pakken, dus vliegen goed, wel voelen ze een ietsje vet aan op het borst been. Maar dit kan niet de oorzaak zijn dat ze binnen blijven volgens mij. Das eerder anders om denk ik.
Mijn vraag is, is dit nu bekend dat blauwvleugels liever in een wat rustige of mischien zelfs iets minder lichtere omgeving verblijven of zou het iets anders zijn. heb dit gedrag namenlijk nog nooit eerder waaargenomen bij een van mijn vogels.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Blauwvleugel vraagje
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2006, 15:13:34 pm »
Mijn jongen vliegen momenteel in de voliere tussen de anderen. Keuze om naar binnen te gaan hebben ze niet maar ik heb de indruk dat ze zicht prima vermaken in de voliere en niet de behoefte hebben om naar donkere plekken te zoeken, ze liggen ook te zonnebaden.

Ingmar

• Gast
Re: Blauwvleugel vraagje
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2006, 19:57:43 pm »
Heb net ook eens even gegoogled, maar ook daar kan ik niets vinden over dit gedrag, zal eens goed opletten of de bourke man hier iets mee van doen heeft, en ze op de een of andere manier binnen houdt.