Auteur Topic: Bezigheden betreft het onderhouden van vogels  (gelezen 1481 keer)

BirdmAster

• Gast
Bezigheden betreft het onderhouden van vogels
« Gepost op: juni 02, 2006, 16:48:53 pm »
Waar ik wel eens benieuwd naar ben: wat zijn jullie dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse/jaarlijkse bezigheden wat betreft het onderhouden van jullie vogels? Vertel het in dit topic en misschien kunnen we wat van elkaar leren ...

TWEETY

• Gast
Re: Bezigheden betreft het onderhouden van vogels
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2006, 21:40:16 pm »
het eerste wat ik doe 's morgens is voor mijn dieren zorgen, alle eetbakjes leegmaken en vullen met vers eten,
de waterbakjes omspoelen en vers water in doen, een appel in stukjes geven.
voor tweety mijn grijsje een bakje gemengd fruit, en vers krantenpapier.
haar kooi wordt elke dag gekuist, en zij gaat om de 2 dagen in de douche.

elke week de kooien uitkuisen met ontsmettingsmiddel, snoepstokjes hangen en trosgierst.
eens per maand ook alle zitstokken en speelgoed kuisen.

veel werk dus :)

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2006, 22:43:57 pm »
Sochtends geef ik ze eerst veel aandacht en ondertussen maak ik de bakjes schoon geef vers water en maak een groente fruit mengsel van alles wat in huis te vinden is en meng dat met wat eivoer of soms een drup kwark door de verpulverde eco-bird  Dan maak ik de kooi schoon, leg er verse kranten in en was af wat afgewassen moet worden aan speeltjes en stokken.even later gaan alle 6 de vogels op 1 standaard in t bad, en douchen maar...maar dat slaan we ook wel eens over ;) Daarna vul ik de bakjes weer met alleen eco bird en soms later nog met wat zaadmengsel. 1 keer per week gaan de kooien leeg om extra goed schoon te maken en ik controleer ook minstens 1 keer per week alle gewiekte vleugels en weeg ze een keer.

Pascalle

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2006, 23:33:37 pm »
.even later gaan alle 6 de vogels op 1 standaard in t bad, en douchen maar...

foto's........!!!

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2006, 22:27:35 pm »
 ;D Oke! Ik zal daar snel fotos van maken ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2006, 23:17:28 pm »
Wij wassen/vullen drink en voerbakjes (pellets) 's avonds voor het gaan slapen.
Ze eten ook 's avond aan tafel elke dag mee hun groenten.
Ik verwijder alle uitwerpselen elke dag (bodembedekking is beukensnippers) en een keer per week worden de kooien
helemaal gewassen. Speeltjes worden schoongemaakt/verwijdert dagelijks als ze vies zijn.