Auteur Topic: hulp gevraagt bij het opvoeden  (gelezen 6953 keer)

parrotqueen

• Gast
Re: hulp gevraagt bij het opvoeden
« Reactie #45 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:07:48 pm »
wat was het resultaat hard of zacht gekookt??//

Ja ik denk dat we allemaal toen we nog jong waren ( hahahahA ben pas 20 ) de droom hadden om zelf iets uit te broeden en op te voeden hahahaha

Tommy

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:13:57 pm »
 ;D Rusultaat was een ei ...dat een ei bleef ::)

parrotqueen

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:15:23 pm »
oke hahahahaah 

parrotqueen

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: augustus 04, 2006, 09:56:01 am »
Hallo

nog een vraag  ik wil mijn vogel laten kortwieken. Nu wil mijn stiefvader dat doen , maar mijn vogel schreeuwd zo erg. Ze hebben mij verteld dat als er iets gaat gebeuren wat de vogel niet leuk vind moet je zelf er niet bij zijn omdat een papegaai niks vergeet. als mijn stiefvader dat gaat doen zal hij zeker willen dat iemand cocco vasthoud.

is dit een probleem??

Kunnen jullie mij tips geven over wie ik het moet laten doen ? een handelaar of mijn stiefvader. en als mijn stiefvader het doet even tips geven om het zo goed mogelijk laten verlopen

alvastbedankt groeten

Dorian

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: augustus 04, 2006, 10:21:39 am »
Hoi hoi meis,

Met al die vragen zaten wij ook. Vooral met het idee dat Pink misschien boos op ons zou zijn. Maar we hebben het toch uiteindelijk zelf gedaan.
Ik kan alleen zeggen dat ze dat dus helemaal niet was, ze zocht van de schrik en spanning troost en rust, maar gewoon bij ons.

Maar makkelijk was het niet en ik stond daarna te trillen op mijn benen. :o

Ik kan me voorstellen dat als het allemaal al niet zo makkelijk is geweest met Cocco, je het toch door iemand anders laat doen.
Maar door wie en wat en hoe dan verstandig is, dat weet ik niet eigenlijk.

Succes :thumsup:

007

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:20:22 am »
Hier moest ik even op reageren:

Citaat
wat was het resultaat hard of zacht gekookt??//

Ja ik denk dat we allemaal toen we nog jong waren ( hahahahA ben pas 20 ) de droom hadden om zelf iets uit te broeden en op te voeden hahahaha

Die wens had ik ook. Toen ik een jaar of 10/11 was kwam ik een eendennest tegen. Ik heb daar toen een ei van gepakt. Thuis zette ik een bak water klaar, deed daar een aquariumkacheltje in en over het water een zakje. Daar kwam het op te liggen, lekker warm. En ja hoor, na een week (moedereend zat blijkbaar al 3 weken te broeden) begon het ei te piepen!  :o Een dag later had ik (met hulp bij het uitkomen) een eendenkuiken.... Ik was heel  nieuwschierig naar hoe het met moeder eend was gegaan, ging kijken bij het nest en vond het verlaten. Er lagen nog wat eieren in, waaronder eentje met een levend kuiken. Dus toen had ik twee kuikens..... En ja, toen kwam het hardste gedeelte: opbiechten aan mijn ouders  :) Ik mocht ze gelukkig houden en ze zijn opgegroeid tot 2 prachtige eendjes.
Ik moet wel zeggen dat ik door deze gebeurtenis helemaal gek van vogels ben geworden. Een paar jaar later had ik 3 vijvers met allerlei soorten eenden (tropische soorten) en nu dus een papegaai.. Waar ondeugd al niet tot leid... :)

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:26:54 am »
Wat een leuke verhalen!  :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 04, 2006, 13:53:08 pm »
Hallo

nog een vraag ik wil mijn vogel laten kortwieken. Nu wil mijn stiefvader dat doen , maar mijn vogel schreeuwd zo erg. Ze hebben mij verteld dat als er iets gaat gebeuren wat de vogel niet leuk vind moet je zelf er niet bij zijn omdat een papegaai niks vergeet. als mijn stiefvader dat gaat doen zal hij zeker willen dat iemand cocco vasthoud.

is dit een probleem??

Kunnen jullie mij tips geven over wie ik het moet laten doen ? een handelaar of mijn stiefvader. en als mijn stiefvader het doet even tips geven om het zo goed mogelijk laten verlopen

alvastbedankt groeten

Klopt van dat niet vergeten, jij moet cocco zeker niet gaan vasthouden hoor... Patrick was er ook niet bij dat onze coco werd gewiekt (althans hij zat in de andere kamer hahaha)

Tommy

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: augustus 04, 2006, 14:48:05 pm »
Valt mee hoor...ik wiek mn vogels altijd al zelf ;) Geen van hen neemt t me kwalijk...ook niet als ze t op dat moment vreselijk vonden

Cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: augustus 04, 2006, 14:48:46 pm »
Nee Coco is het ook altijd weer snel vergeten!  :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: augustus 04, 2006, 15:43:36 pm »
Oke nouja dat was mij idd ook verteld. Sorry wendy, hou jij Coco maar lekker vast hihi  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: augustus 04, 2006, 16:31:20 pm »
Het vsathouden kan best hoor, maar het is gewoon niet leuk om je schatje zo te horen piepen....  :)

Als je tegen een beetje geklaag kan, denk ik niet dat het echt een probleem is.

Patyar

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: augustus 04, 2006, 18:09:15 pm »
Het vsathouden kan best hoor, maar het is gewoon niet leuk om je schatje zo te horen piepen.... :)

Als je tegen een beetje geklaag kan, denk ik niet dat het echt een probleem is.

haha nou je hoorde coco nog 3 deuren verderop ook

parrotqueen

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: augustus 04, 2006, 21:44:56 pm »
Nou heel erg bedankt voor de tips zal eens proberen

groeten