Hier moest ik even op reageren:
wat was het resultaat hard of zacht gekookt??//
Ja ik denk dat we allemaal toen we nog jong waren ( hahahahA ben pas 20 ) de droom hadden om zelf iets uit te broeden en op te voeden hahahaha
Die wens had ik ook. Toen ik een jaar of 10/11 was kwam ik een eendennest tegen. Ik heb daar toen een ei van gepakt. Thuis zette ik een bak water klaar, deed daar een aquariumkacheltje in en over het water een zakje. Daar kwam het op te liggen, lekker warm. En ja hoor, na een week (moedereend zat blijkbaar al 3 weken te broeden) begon het ei te piepen!

Een dag later had ik (met hulp bij het uitkomen) een eendenkuiken.... Ik was heel nieuwschierig naar hoe het met moeder eend was gegaan, ging kijken bij het nest en vond het verlaten. Er lagen nog wat eieren in, waaronder eentje met een levend kuiken. Dus toen had ik twee kuikens..... En ja, toen kwam het hardste gedeelte: opbiechten aan mijn ouders

Ik mocht ze gelukkig houden en ze zijn opgegroeid tot 2 prachtige eendjes.
Ik moet wel zeggen dat ik door deze gebeurtenis helemaal gek van vogels ben geworden. Een paar jaar later had ik 3 vijvers met allerlei soorten eenden (tropische soorten) en nu dus een papegaai.. Waar ondeugd al niet tot leid...