Auteur Topic: Sjakko's nieuwe kooi!  (gelezen 3566 keer)

..ingrid..

• Gast
Re: Sjakko's nieuwe kooi!
« Reactie #30 Gepost op: september 21, 2006, 20:43:20 pm »
oh sh... mn camera is kapot   :-[.Maar als je naar een glashandelaar gaat en je geeft je maten door dan zaagt die dit voor je. Je moet de buitenmaten opmeteen van de kooi. Het plexiglas valt dan over het "gat" heen en kan je makkelijk boren.Wel een heel dun boortje gebruiken

chantal

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 21, 2006, 21:07:08 pm »
Ja die 2 voerbakjes is een nadeel ja

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: september 21, 2006, 22:23:08 pm »
Bij mij zitten er 3 binnen en 2 op de playtop (die er dus nog niet opzit..) ;)

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #33 Gepost op: september 21, 2006, 22:34:34 pm »
Hallo Loes,

Ik heb op de camping ook zo'n zelfde kooi voor Brenda, maar de tralies lopen bij mijn kooi tot aan de onderbak en kan ik kiezen of ik het rooster gebruik of niet. Ik heb er ook twee bakken bij zodat ik ook een bak bovenop de kooi heb. Maar in deze kooi zit Brenda bijna nooit op de grond, alleen wanneer zij zin heeft om de krant te verscheuren. Ik vindt het een mooi systeem met de voer/waterbakjes in de deurtjes, waarvan er wel zes in zitten.
Het enige nadeel vind ik dat de tralies te dicht op elkaar zitten, wat het zicht belemmerd. Maar voor op de camping vind ik hem goed genoeg. Voor thuis heb ik een grote buitenkooi laten maken van 100x60x180. die moet ik morgen nog ophalen want hij staat al een week klaar.Maar ik heb steeds geen tijd om hem te halen want ik kom 's avond pas om 19.15u thuis en ben 's morgens om 6.15u weer naar mijn werk.Dus zorg ik dat ik morgen voor zes uur bij die winkel ben om hem op te halen.Zaterdag mag ik met mijn dochter die zwanger is mee om inkopen te doen in Beverwijk en als ik op tijd terug ben kan ik de kooi in elkaar zetten, want zondag willen wij nog naar Utrecht, naar de 50+beurs.En dan is dit weekend weer om.
Ik wens je verder nog alle sucses en groetjes ook namens Marie-José

Kees. :good:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: september 22, 2006, 09:22:53 am »
Doe Marie José de hartelijke groeten terug Kees!! :thumsup:
Wat lekker zeg zo'n buitenvolière, lijkt me heerlijk! :hart:

Je maakt wel erge lange dagen zeg, let je goed op je zelf? Maar goed, als het weekend lekker ontspannen is, maakt dat weer veel goed hè?

Riboet

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 23, 2006, 08:39:00 am »
Bij zo'n kooi horen toch opvangzijbakken? Ik heb begrepen dat veel mensen die zijplaten dan verticaal tegen de ruimte tussen rooster en opvangbak schroeven en daarna het rooster weghalen (in feite dus hetzelfde als de plexiglasplaten). Ik vind het niets, zo'n rooster.

Ik gebruik voor de babygaaitjes een soortgelijke kooi, maar omdat die steeds op en afgebouwd moet worden, heb ik die ruimte tussen rooster en opvangbak dus ook nog (terwijl ik ook de zijflappen nog heb, maar die gebruiken we nooit). Wij dekken het rooster af met karton/kranten en de laatste keer zelfs met een kussen (maar die is na de babyperiode niet meer schoon te krijgen, dus was wel een goed idee voor de kleintjes bij het klauteren maar niet super hygienisch). Het nadeel met kranten is dat je er eigenlijk heel veel moet gebruiken, omdat ze door de ontlasting toch snel week worden. Met een dikke laag kranten duurt dat toch even en het zit ook steviger dan een enkele. De kleintjes hier hebben ook vaak het schraapgedrag nog en die zijn bij een enkele krant dan zo door de weke krant heen en zitten dan alsnog op het rooster. Ik werk met de kleintjes dus vaak ook nog met doeken die gemakkelijk uit te spoelen zijn (mijn zogeheten 'papegaaienwasjes' haha).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: september 23, 2006, 09:35:02 am »
Er zitten inderdaad opvangflappen bij en die gebruik ik nu ook la twee dagen. Ik doe ze er overdag op en 's avonds weer af, omdat de kooi dan op de slaapplek geschoven wordt en anders past ie er niet tussen. Dat gaaat heel snel hoor, dus geen moeite. Ik heb er inmiddels kranten opgelegd en dat werkt eigenlijk prima!  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 23, 2006, 10:01:23 am »
blij te horen loes :thumsup:
ik dacht op den duur dat de kooi niet goed was,
blijkbaar zijn ze allemaal verschillend,
maar ik vond dat een heel goeie kooi, alleen voor bij mij te groot.
tweety zit dolgelukkig te wezen in haar kleinere kooi.
ze voelt zich daar duidelijk veel beter in.
eigenlijk stom , want de meeste mensen hier gaan er van uit dat de kooi niet groot genoeg kan zijn.
maar zoveel verschillende kooien en zoveel verschillende gaaien, gelukkig
gisteren passeer ik voor een raam waar een grijsje in een grote kooi zit, toevallig kwam de eigenaar buiten.
ik zeg sorry meneer dat ik door u raam staar maar je hebt een prachtige gaai.
wat doe je er allemaal mee vroeg ik, 
hoe bedoel je zegt ie.
niets, die komt nooit uit de kooi :o
al 13 jaar niet :o
zo zie je maar , niet de grote van de kooi telt ,maar het  gedrag van de eigenaar.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: september 23, 2006, 10:07:30 am »
Oh Sandra, zo zitten er ontelbaren overal... Daarom is het zo goed dat wij het goede voorbeeld geven en ermee op pad gaan en fietsen enz. Dan zien de mensen in ieder geval dat het ook héél anders kan!! :thumsup:

En de kooi is echt prima hoor, maak je geen zorgen!! ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #39 Gepost op: september 24, 2006, 10:24:54 am »
Je kunt ook op het rooster een plaatje leggen en daar kranten of nippers op
dat lijkt me de makkelijkste manier.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: september 24, 2006, 10:27:47 am »
Met kranten alleen werkt het ook al hoo0r. Sjakko durft er wel overheen te lopen en zoekt bijv. de pitten van de palmnoten er weer vandaan om ze nog verder af te kluiven! :thumsup: Ik doe gewoon allebei de delen van de krant erin, dus vrij dik. Het past nog preceis ook!