Auteur Topic: afbijten van veren  (gelezen 1402 keer)

..ingrid..

• Gast
afbijten van veren
« Gepost op: oktober 03, 2006, 14:16:57 pm »
het is een tijdje geleden dat ernie dit gedaan heeft  :cry:.Hij begint weer zn veertjes af te bijten.Hij begint nu in zn nekkie  :-[.Er is niets veranderd. Hij krijgt al een tijdje pellets ((bingo). Dit eet hij goed, hij is wel vrolijk en fluit (hij praat nog steeds niet hij is nu 1 1/2)
HEt enige is ik merkte dat hij echt helemaal op mij gefocusd was.Ik sindsdien een beetje afstand van m doe, hij roept me voortdurend waar ik ben, maar ik reageer dan niet :).Ik laat m nu op zn kooi lekker spelen.
Kan dit een vitamine gebrek zijn? of iets anders ik heb echt geen idee. ??? ???.
Iemand een idee??

Jarie

• Gast
Re: afbijten van veren
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2006, 14:32:26 pm »
mischien ziet ie jouw als zijn vrouwtje?
frustratie?
niet op reageren is het enige denk ik...................wel vervelend voor je

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2006, 14:34:30 pm »
Moeilijk altijd dit soort dingen. Als ik jou  ees denk ik het eerste aan onzekerheid. Sjakko is ook heel erg op mij gefocusd, volgt alles wat ik doe en als ik uit zicht ben, gaat ze contact houden. Ik kies er voor om dat contact ook te houden en antwoord af en toe eens wat. Maar goed, wat precies de oorzaak is van het plukken is altijd moeilijk te achterhalen en zeker van op afstand.. ;)

Het is in ieder geval belangrijk om aan het plukken geen aandacht te geven en er niet op te reageren! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2006, 14:38:02 pm »
Ik zou es kritisch kijken naar de plek van de kooi. (naats televisie over drukke deur ofzo) Waardoor hij zenuwachtig kan worden.
Ik persoonlijk ken de Bingo pellets niet. Maar ook daar zou ik eens naar kijken. Misschien dat hij daar niet goed op reageerd!

Zo te horen heeft hij vermaak genoeg!  :CENS

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 03, 2006, 14:49:23 pm »
Zn kooi staat nog steeds op dezelfde plek.Hij wordt alleen erg zenuwachtig als ik uit de buurt ben.roepen fluiten aan zn nagels knabbelen ::) ::).Bongo pellets heb ik van dr palgi vogelarts hieruit de buurt.Hij heeft ook zn grijzjes op bingo staan  ??? ???
Ik antwoord vaak wel als ik uit het zicht ben zodat hij weet dat ik in de buurt ben.Het is volgens mij ook niet echt plukken maar hapjes nemen uit de veren.
Wat moet ik doen als hij mij als vrouwtje ziet??negeren etc.................

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2006, 19:03:33 pm »
Alleen bij sexueel gedrag moet je hem dan negeren (opgeven van voer, oipgewonden geluidjes maken etc. Maar verder hoef je hem niet te negeren hoor. Het blijft moeilijk om te beoordelen waarom hij het doet... ;)