06-01-07
Onze eerste clicker ervaring.
Beloning: kleine stukjes kaas, walnoot en gedroogde banaan.
Stap 1: click; beloning.
Pinkey leek het niet echt op te pakken, maar ze was ook wel een beetje afgeleid, omdat ze ergens zat waar ze normaal nooit zit. Toch een paar keer (minimaal 15, weet niet zeker, ben de tel kwijt geraakt) gedaan. Ze vond de beloning geloof ik niet lekker genoeg, maar omdat ze haar aandacht erbij hield wilde ik niet stoppen.
Stap 2: stokje met blauwgekleurde punt aanraken; click; beloning.
Dat stokje was ronduit interessant. Ik geloof dat de grootste beloning zou zijn geweest dat ze dat mocht slopen.
Ze raakte de punt aan, meteen click en beloning. Dat deed ze makkelijk, omdat ze het stokje wilde slopen. Ik geloof niet dat ze het deed al omdat ze dan een click+beloning kreeg. Ik ben hiermee door gegaan tot ze geen zin meer had. Toen ze afgeleid begon te raken heb ik even met haar gezwaaid, want dat kan ze al. Dat deed ze dan ook meteen, dus click en beloning.
Daarna zijn we gestopt.
Nu moet ik dus op zoek naar iets wat ze lekkerder vindt. Walnoot is wel lekker, maar het plakt een beetje aan haar snaveltje, dus die moet steeds tussendoor schoon gemaakt worden, vindt ze zelf.
En ik wil haar laten wennen aan haar trainingsplekje. De komende dagen gaan we daar tijd aan besteden, tot ze gewend is.