Auteur Topic: Eten omhoog halen goed of slecht?  (gelezen 980 keer)

chantal

• Gast
Eten omhoog halen goed of slecht?
« Gepost op: november 24, 2006, 09:59:42 am »
Ik heb het nu al een paar keer opgemerkt en vanmorgen was het heel erg. S'ochtends ga ik Chico altijd even kroelen op zjn koppie en ik dacht al een paar keer het lijkt wel of hij eten omhoog wil halen maar vanmorgen was het zo erg dat ie ook echt allemaal voer omhoog haalde en weer opat. Hij ging ook heel raar bewegen en met zijn koppie heen en weer. Is dit erg en waarom zou hij dit doen. Kan je daar ook uit opmaken of het een mannetje of vrouwtje is?
Ik vind het ook een beetje vreemd want hij is nog geen half jaar oud. Kan iemand mij helpen met mijn vragen???

qliqi

• Gast
Re: Eten omhoog halen goed of slecht?
« Reactie #1 Gepost op: november 24, 2006, 11:14:30 am »
het geeft aan dat ie je heel erg lief vind of je een beetje als de partner gaat zien. Omdat ie nog zo jong is denk ik eerder het eerste. Het is niet goed, nu lijkt het wellicht nog niet zo erg maar ik heb er hier eentje van 9 die dat ook nog doet. Het gevolg dat ze zich enorm op mij richt af en toe. En vervolgens is dat te merken aan hoe ze zich bij mijn andere huisgenoten én de andere papegaaien misdraagt. Ik leid haar dan meteen een beetje af en doe net alsof ik het niet zie.... Ook trek ik me in de verzorging een beetje terug en laat mn vriend of mn dochter wat meer doen. Als ze bij me zit en ze doet dat zet ik haar terug en houd haar bezig met een speeltje of zoiets. Dan gaat het weer een poosje goed tot ze me inene weer te lief vind.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Eten omhoog halen goed of slecht?
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2006, 11:38:17 am »
Negeer het gedrag maar, want je zult nooit een echte partner kunnen zijn voor je grijsje! Met als gevolg dat het erg frustrerend is voor hem!  ;)