Auteur Topic: Goed initiatief! "Vogelpaspoort".  (gelezen 2165 keer)

russelltje

• Gast
Goed initiatief! "Vogelpaspoort".
« Gepost op: november 04, 2006, 18:27:13 pm »
Wickingh o.a. zal wel achter zitten, de Vogelpaspoort. Een goed initiatief!  :thumsup:

http://www.vogelpaspoort.nl/
« Laatst bewerkt op: november 04, 2006, 18:28:46 pm door russelltje »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Goed initiatief! "Vogelpaspoort".
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2006, 18:33:47 pm »
Ik wil er ook 1!! :a036:  Kan dat ook? Ik heb bijv. geen chip, wel vaste voetring. Of worden deze paspoorten alleen afgegeven als er een gaai door een kweker verkocht wordt?

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2006, 18:58:55 pm »
Er staat dat je er nu al één kan bestellen bij Lorre & Co, dus ik neem aan ook voor jou gaai Loes  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2006, 19:03:46 pm »
Ik wil er ook 1!! :a036:  Kan dat ook? Ik heb bijv. geen chip, wel vaste voetring. Of worden deze paspoorten alleen afgegeven als er een gaai door een kweker verkocht wordt?

Hai,

Erwin Folkers heeft in overleg met ons een paspoort ontwikkeld, maar hier moeten we het toch even over hebben onderling.
Als iedereen blanco paspoorten opgestuurd gaat krijgen en deze naar eigen inzicht gaat invullen ,verliest dit grotendeels zijn waarde.
Ik kom hier nog op terug dus,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2006, 19:06:15 pm »
@ Loes,

zou je een paspoort willen, kan je altijd nog naar Hedwig v/d Horst gaan voor een check-up van je vogel.
Zij schrijft dan een paspoort uit met alle relevante en medische gegevens,

mvg Frank

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2006, 19:47:46 pm »
ik houd me ook aanbevolen voor 2 paspoorten,al gaan wij belgen er natuurlijk weer over botsen
hier doen ze zo'n dingen allemaal niet
flip komt uit turnhout (B) en arthur uit weert (N) misschien lukt het wel,ik hoor nog wel het nieuws

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: november 05, 2006, 02:04:28 am »
@ Loes,

zou je een paspoort willen, kan je altijd nog naar Hedwig v/d Horst gaan voor een check-up van je vogel.
Zij schrijft dan een paspoort uit met alle relevante en medische gegevens,

mvg Frank

Ik vindt het een geweldig initatief en het verbaasd me eigenlijk dat het niet al bestond.
Ik heb de info doorgelezen maar het zet me wel aan het denken omdat ik van Kaya niets weet alleen waar ik hem particulier heb gekocht. De kweker is onbekend. Kaya heeft geen voetring en is (nog) niet gechipt. Laat staan dat ik een officieel document heb. Dat wordt een kaal paspoort  :CENS
Ik begrijp dus dat Hedwig al met de paspoorten werkt en deze in huis heeft? Zodat ik niet bij Lorre en Co een paspoort hoef te bestellen?

Loesje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 05, 2006, 11:31:22 am »
Ik kreeg een paspoortje toen ik Emma ophaalde. Zij komt bij de familie de Moor vandaan en volgens mij werken die al langere tijd met vogelpaspoortjes.
Is heel handig want in het paspoortje kun je precies bijhouden wanneer ze naar de VA zijn geweest, of alles goed was etc.
Dus ik vind het ook zeker een goed initiatief.

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2006, 21:44:17 pm »
Ik kreeg een paspoortje toen ik Emma ophaalde. Zij komt bij de familie de Moor vandaan en volgens mij werken die al langere tijd met vogelpaspoortjes.
Is heel handig want in het paspoortje kun je precies bijhouden wanneer ze naar de VA zijn geweest, of alles goed was etc.
Dus ik vind het ook zeker een goed initiatief.

Dat paspoort is van Hedwig v/d Horst en is meer een medisch dossier, het paspoort waar we het nu over hebben moet meer een officieel dokument zijn. Daarom is het niet verstandig om dit zomaar aan elke papegaaienhouder op te sturen en zelf in te laten vullen. De waarde wordt dan door de grote fraude mogelijkheden nihil. Hoe leuk ook daar zit te veel werk in om het nu al te devalueren.
Misschien is het wel een idee om dit officiele dokumenten door de vogelartsen te laten uitreiken.
Ik heb vandaag oa met Bastiaanse gesproken en deze was zeer positief over ons keurmerk en het bijbehorende paspoort, zeer wss zal hij ook lid worden van de Keurmerk kwekers,

mvg Frank

Loesje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 05, 2006, 22:53:13 pm »
Ik vind het in ieder geval een goed initiatief hoor! :thumsup:

marian53

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 06, 2006, 13:19:00 pm »
ik vind het een prima initiatief  en in samenwerking met een arts  al helemaal dan heb je gelijk alles bij de hand , Ik weet wel niet hoe ze er uit zien dat paspoort maar het zou wel leuk zijn als bv een bladzijde erin staat waar de vogel vandaan komt, welke kweker etc   Ik zal toch eens snel naar Hetwig v d horst moeten met Karel  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2006, 18:49:13 pm »
Hai,

het vogelpaspoort is een initiatief van Lorre en Co en staat apart van het keurmerkpaspoort van de keurmerkkwekers.
Het Keurmerkpaspoort wordt alleen door kwekers uitgegeven.
Het vogelpaspoort is vrij bestelbaar op de bewustte site, maar naar ik begrepen heb ook via diverse vogelartsen.

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: november 13, 2006, 08:37:22 am »
Ik vind zo'n vogelpaspoort zoals je bij Hedwig krijgt ook al leuk om te hebben. Als je een oudere vogel hebt, is het meer gewoon een hebbeding! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 13, 2006, 23:08:28 pm »
Ik vind zo'n vogelpaspoort zoals je bij Hedwig krijgt ook al leuk om te hebben. Als je een oudere vogel hebt, is het meer gewoon een hebbeding! ;)

Dan heb je gelijk ook weer eens een algehele check-up en dat is nooit verkeerd,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 13, 2006, 23:11:14 pm »
de APK keuring!  :)

Algemene Papegaaien Keuring!