Auteur Topic: Iemand ooit een (ernstig) zieke gaai gehad?  (gelezen 4312 keer)

dylantjuh

• Gast
Re: Iemand ooit een (ernstig) zieke gaai gehad?
« Reactie #15 Gepost op: december 17, 2006, 11:36:40 am »
Mijn parkietjes zijn nog niet ziek geweest.
Goofy is wel eens 1 keer verkouden geweest, hebben we gewoon druivensuiker in het water gedaan :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2006, 12:24:44 pm »
Das niet ernstig ziek Dylan..  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2006, 12:25:47 pm »
Hoi Loes...goeiemorgen...ik denk dat Hedwig vandaag niet te bereiken is....maar Kaatje ziet er vanmorgen goed uit... hij eet en kijkt alert. Ik durf nu heel voorzichtig weer een sprongetje te maken...
Ik moet dadelijk even een uurtje weg, dus ik laat hem nu in de kooi lekker eten, en kijk na de middag hoe stevig hij op de pootjes staat en beslis dan of het vandaag nodig is een arts te bellen.
Tot straks!

Oke, dan snap ik het! Wat fijn dat het vandaag goed voelt!! :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2006, 12:53:17 pm »
Jongens het gaat goed vandaag.... ik ga hem zo de bactrimel (antibiotica) geven, mocht hij daarna weer staan te wiebelen op zijn benen dan is het gewoon dat hij duizelig wordt van de medicatie. Het staat ook in de bijsluiter...mischien toch maar eens een arts bellen even... :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: december 17, 2006, 12:58:23 pm »
Hoi Dianne,

Volhouden hoor console Ik heb ook een paar keer met tranen in m'n ogen bij de va gestaan omdat ik bang was dat Flurry het niet zou halen.
Ook doordat ik (van anderen) hoorde dat ik blij moest zijn als ie het zou halen.Maar hij heeft het gered.
Ook nu is hij niet helemaal oke en zit ik weer in de stress  :S Hij heeft namelijk ws een infectie aan z'n luchtwegen.Hij heeft een antibioticakuur
gekregen voor drie weken gelijk.Hij heeft nml een beetje dicht neusgat en daarnaast is het een beetje dik.Ook proest hij af en toe met spetters.
Ik denk dat hij altijd erg gevoelig is voor stof en kou waardoor hij snel verkouden is,maar ik ben dan ook gelijk in paniek hoor.

We gaan duimen voor Kaya hoor,en denk er iig aan dat jij er alles aan doet om je beesie te helpen,dat het daar niet aan ligt  ;)

Heel veel sterkte  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 17, 2006, 13:16:29 pm »
Ik heb inmiddels met Kliniek de Toren in Friesland gesproken, (de enige die ik durfde door te zetten omdat je automatisch doorgeschakeld wordt, bij anderen werd ingesproken dat je alleen bij spoed mag bellen op 06..... Hedwig heeft helaas geen dienst) hij twijfelde heel erg wat nu het beste was, we hebben samen de bijsluiter zitten doorlezen en daar staat in dat de bactrimel minimaal 5 dagen gebruikt moet worden, die dagen zijn nu om. Hij heeft geadviseerd vandaag het niet te geven en morgen Hedwig te bellen... ik vindt dat op zich wel eng om antibiotica een dagje stop te zetten maar er staat ook in de bijsluiter dat de bactrimel slecht kan zijn voor de lever.... Moeilijk hoor iemand hier een suggestie?

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 17, 2006, 13:28:47 pm »
Ik vind het heel eng om hier wat over te zeggen. We/ik hebben namelijk niet gestudeerd voor vogelarts.

Ik zou het advies van de VA opvolgen. Het is een goede vogelarts, dus daar hoef je niet aan te twijfelen!

Moeilijk hoor.  :o

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: december 17, 2006, 14:06:55 pm »
Op aanrade van een vriendin van een ander forum heb ik Feld gebeld. Ook al zo'n ontzettend aardige man! Hij zei onmiddelijk nadat hij hoorde dat Kaya 5 dagen bactrimil had gehad: stoppen! De medicatie wordt langer voorgeschreven uit voorzorg omdat er wel eens wat medicatie bij het geven naast gaat. Ik bel zeker morgen Hedwig nog om haar mening te horen maar vandaag durf ik dus wel een time-out te nemen. Hij is zo anders dan gisteren, vrolijk en alert en zelfs al wat strekelig! Feld gaf me de tip mee omdat Kaya nu de pellets weigerd hem aan tafel lekker te laten mee eten, zelfs aardappels MET jus, vet randje van het vlees, alles laten mee eten (behalve advocado)....ik heb er weer zo'n vertrouwen in!!  woohoo

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 17, 2006, 14:11:35 pm »
Deze tophic mag wel op slot nu... ik schrijf zijn vorderingen verder in het andere lijntje: Kaya is flink ziek. Anders wordt het zo onoverzichtelijk...
In ieder geval thanx voor het meedenken  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 17, 2006, 14:37:37 pm »
Ok! slotje erop!