Auteur Topic: Water in oren na het douchen?  (gelezen 1913 keer)

Sanco

• Gast
Water in oren na het douchen?
« Gepost op: december 01, 2006, 14:07:59 pm »
Ik vroeg me af of het kan dat Tony na het douchen water in zijn oren kan krijgen. Als zijn veertjes op zijn hoofd nat zijn zie je zijn oren heel goed. Dus lijkt het me ook makkelijk dat er water in stroomt als ik hem douch. Kan dit kwaad? Hij schudt namelijk na het douchen wat vaker met z'n koppie.

Cosch

• Gast
Re: Water in oren na het douchen?
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2006, 14:19:23 pm »
Goeie vraag!

Ik weet het antwoord niet hoor maar ik denk dat ze daar zelf wel voor zorgen dat dat niet in de oren komt!
 :CENS  :CENS

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2006, 14:34:06 pm »
Goeie vraag!

Ik weet het antwoord niet hoor maar ik denk dat ze daar zelf wel voor zorgen dat dat niet in de oren komt!
 :CENS  :CENS

Als ik zie hoe spastisch hij doet als ik hem onder de douche zit vraag ik me af of hij zich überhaupt bewust is als er water in zijn oren komt  ;D. Maar de volgende dag schudt ie ook niet meer zo heel erg met z'n hoofd dus het zal vast wel meevallen. Als het maar niet schadelijk is ofzo..  :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2006, 15:57:36 pm »
zou dat schudden niet meer te maken hebben met zo snel mogelijk al het water van de veertjes af te hebben,ik zie dat hier ook bij flip en tuur,erg natte kop,oortjes bloot en dan schudden gelijk een hondje tot de laatste druppel weg is
kheb er nooit iets speciaals achter gezocht
maar kben wel benieuwd op de antwoorden van de kenners

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2006, 10:40:37 am »
zou dat schudden niet meer te maken hebben met zo snel mogelijk al het water van de veertjes af te hebben,

Ja dat zou ook heel goed kunnen inderdaad! Hij vindt douchen trouwens nog steeds niet zo fijn. als ik hem gedouched heb is ie echt een uur daarna nog chagrijnig tegen mij..  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 02, 2006, 10:56:55 am »
 ;D

Met Coco is het ook een groot chagrijnig gebeuren. Daarom vind ik het ook helemaal niet leuk om ze te douchen! Kaya geniet er meestal wel van!

Maar ik ben benieuwd of emand nog antwoord heeft op bovenstaande vraag! ???

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2006, 11:36:22 am »
ja ik ook.. m,isschien moet ik eerst ook effe op google zoeken...  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2006, 11:38:43 am »
Ik zal zo ook es gaan googlen. Vind dat soort dingen wel leuk om te weten!

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 02, 2006, 11:41:17 am »
Ja ik ooK! Ik heb alleen nu geen tijd meer, ik moet sinterklaas gaan vieren..  tongue2  ik hoop dat jij misschien iets vindt!!  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2006, 11:55:31 am »
das niet makkelijk.

Dit vond ik wel op een roofvogelforum.

Citaat
Het vogeloor is niet te onderscheiden aan de kop door de afwezigheid van oorschelpen.
De uitwendige gehoorgang (meatus acusticus externus) is bedekt door oordekveertjes.

Door de nabijheid van het oog kan een trauma of aandoening ervan uitstralen naar het oor.

-Een ontsteking van de uitwendige gehoorgang (otitis externa) kan men onder andere waarnemen wanneer de oordekveertjes niet mooi aaneengesloten liggen (dikke oren).

-Een te hoge productie van oorsmeer (cerumen) gevormd door afscheidingsproducten van de smeer- en talgkliertjes van de uitwendige gehoorgang, kan zich ophopen en verharden tot een prop, wat pijn, ontsteking en zwelling veroorzaakt.

-Ook kunnen in en rond de gehoorgang parasieten vastzitten.

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 04, 2006, 11:33:09 am »
Ik denk dat dat ook best voor de papegaai zal gelden. Dus er kan wel meer mis gaan met oortjes dan ik eigenlijk had verwacht!

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 04, 2006, 11:46:19 am »
Ja alleen heb ik niets kunnen vinden over de oor zelf. Of ze het bijvoorbeeld af kunnen sluiten ofzo!  ???