Auteur Topic: bruin oor parkiet  (gelezen 2457 keer)

corrie

• Gast
bruin oor parkiet
« Gepost op: januari 03, 2007, 12:49:21 pm »
had n vraagje peppie de bruin oor parkiet komt uit z n kooi maar speelt nergens mee of spelen die parkieten niet hoop gauw wat te horen dank corrie ??? :o

qliqi

• Gast
Re: bruin oor parkiet
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2007, 13:05:29 pm »
wat geef je hem te spelen? Een leeg closetrolletje, snippertjes ed vinden ze vaak prachtig..... De ene speelt wat meer als de ander hoor maar zou ie geen pijn hebben aan zn pootje en daarom niet zo heel speels meer zijn?

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2007, 13:15:26 pm »
daar zat ik ook aan te denken. dat kan ook goed.
is hij heel erg rustig of gewoon heel ongeinteresseerd?

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2007, 13:23:04 pm »
pyrrhura's zijn toch speelse vogels net als alle soorten zuid amerikaanse parkieten.
Ze hebben ook wel periodes van de dag dat ze wat suffig kunnen zijn.

Henk

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2007, 20:30:18 pm »
Ik heb wel gemerkt dat Mango en Kiwi minder speels werden nadat ze gekortwiekt waren,
evenals de aratinga's,wel knagen ze nu opeens graag aan de paastakken die al maanden in de voliere liggen  :)
Toch kies ik ervoor om ze uit de voliere te kunnen laten en dus te kortwieken.

corrie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2007, 20:48:46 pm »
pyrrhura's zijn toch speelse vogels net als alle soorten zuid amerikaanse parkieten.

Henk

hy heeft als speel goed n ladder clocet rol tros met touw en daar klosjes aan en balletjes maar hy bekykt het niet zit boven op z n kooi klimt van boven naar beneden meer niet maar bedankt corrie

qliqi

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2007, 20:55:10 pm »
als ze ziek zijn spelen ze ook niet. wellicht heeft ie toch echt last van dat pootje en moet je langs een dierenarts

corrie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2007, 13:44:59 pm »

Henk

henk kweek jy zelf parkieten zal het leuk zyn voor peppie n andere parkiet er by te nemen hoor graag van je corrie

corrie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2007, 13:49:20 pm »
ik wil iedereen bedanken die gerageerd hebben op myn vragen over peppie zal er zeker wat mee gaan doen dank jullie wel corrie :-* :thumsup:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2007, 14:08:09 pm »
Citaat
henk kweek jy zelf parkieten zal het leuk zyn voor peppie n andere parkiet er by te nemen hoor graag van je corrie

Ik persoonlijk vind dat je altijd de vogels koppel gewijs zou moeten houden of in groepen.
Maarja ik ben kweker en geen van me vogels is handtam, zijn wel een paar die zonnepitjes of rozijntjes komen halen, maar verder niet.
Heb er soms wel eens bij die ook op je schouder klimmen , maar dan houd het echt op hoor  ;D.

Vooral de groep zuid amerikaanse parkieten , waar de pyrrhura's onder vallen zoeken elkaar altijd op en zullen zich gaan gedragen als zijnde dat het een koppel is.
Maak ook geen verschil of je 2 mannen , 2 poppen , of een echt koppel heb.
De 2 vogels zullen elkaar voeren, beide het blok ingaan ( heb elk koppel bij mij het hele jaar door omdat ze er 's nachts in slapen), zelf paringen komen voor bij 2 mannen of 2 poppen.

Henk

corrie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2007, 14:43:11 pm »
Ik persoonlijk vind dat je altijd de vogels koppel gewijs zou moeten houden of in groepen.
Maarja ik ben kweker en geen van me vogels is handtam, zijn wel een paar die zonnepitjes of rozijntjes komen halen, maar verder niet.
Heb er soms wel eens bij die ook op je schouder klimmen , maar dan houd het echt op hoor  ;D.

Vooral de groep zuid amerikaanse parkieten , waar de pyrrhura's onder vallen zoeken elkaar altijd op en zullen zich gaan gedragen als zijnde dat het een koppel is.
Maak ook geen verschil of je 2 mannen , 2 poppen , of een echt koppel heb.
De 2 vogels zullen elkaar voeren, beide het blok ingaan ( heb elk koppel bij mij het hele jaar door omdat ze er 's nachts in slapen), zelf paringen komen voor bij 2 mannen of 2 poppen.

Henkoke bedankt henk zal je raad opvolgen corrir :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2007, 18:56:33 pm »
Een tweede dus?

Maar dan is dat van het pootje en spelen nog niet opgelost...  :CENS