Auteur Topic: Jullie dagindeling  (gelezen 1221 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Jullie dagindeling
« Gepost op: januari 19, 2007, 10:02:06 am »
Hoi,

Ik benwel benieuwd naar jullie dagindeling. Hoe ziet jullie dag eruit met betrekking tot het verzorgen/aandacht geven van jullie gaai. De meesten van jullie werken denk ik.

Ikzelf verzorg mn vogels 's morgen voordat ik naar het werk ga en speel met ze/geef ze aandacht. Tussen de middag ben ik een half uurtje thuis en na 17.45 uur. Dit ritme ga ik dan ook met mn toekomstige gaai vasthouden.

Groetjes Jack

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Re: Jullie dagindeling
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2007, 10:24:27 am »
Bij mij is de dagindeling nooit hetzelfde...
Ik werk als part-time buschauffeur en heb of vroege, of middag/avond of gebroken diensten ( vroeg en middag/avond) en dat 5 dagen per week .
Soms ook weekenddiensten dus dan ben ik doordeweeks weer 2 dagen thuis ..
De tijden die ik zo goed als altijd thuisben is ongeveer van 10 tot 2  en na 8 uur sávonds .

De vogels krijgen dus ook niet altijd op hetzelfde tijdstip aandacht, en ik moet zeggen dat ze het heel goed weten , en misschien voor mij een voordeel is ...
Ze krijgen wel standaard elke dag tussen half 12 en half 1 hun nieuwe gevulde etensbakjes. De rest van de extra's en lekkernijen krijgen ze wel elke dag , maar op verschillende tijdstippen .
Ik probeer hoe dan ook dat ze wel minimaal 3 uur per dag uit hun kooi mogen, soms is dat overdag en s'avonds , soms alleen overdag en soms alleen s'avonds .
Al met al heb ik heerlijke relaxte gaaien die heel flexibel zijn  :thumsup:

charon

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2007, 10:29:16 am »
Ik ben de hele dag thuis op de boodschapen en de kids ophalen na
de enige vaste indeling die hier is is de tijd dat ze te eten krijgen

qliqi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2007, 11:50:34 am »
ik ben meestal de hele dag thuis dus mijn dag begint als volgt:

* Natuurlijk opstaan en de gordijnen opendoen, wordt al begroet vanaf de speelmuur door mijn drietal - Kinky de BB is met me meegeweest naar boven.

* Lekker bakkie koffie zetten, ondertussen de water en voerbakjes van de papegaaien vullen met pellets, zelfde geldt voor de honden...die krijgen ook hun maaltje

* uur of 10 is het douchetijd. Ik neem er twee mee per dag en probeer steeds andere volgordes aan te houden.

* als we daarmee klaar zijn is het tijd voor een vers hapje, dat wisselt per dag.... Vaak een stukje fruit of groente

* even one-on-one aandacht geven - dat doe ik gedurende de ochtend, begin van de middag. We spelen vaak een spelletje of er gaat er eentje mee terwijl ik het huishouden doe

* om een uur of 14:30 is het weer tijd voor een hapje, meestal krijgen ze dan een nootje uit de papegaaiennotenbak :P

* 17:30 - 18:00 is het tijd voor de tweede lading pellets :)

* gedurende de avond zit er vaak eentje bij me op de bank gezellig te spelen of te keuvelen. Probeer dat ook een beetje eerlijk te verdelen

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2007, 14:18:52 pm »
s morgens wakker worden , bakkie doen. De doek van ernie  kooi zn af halen. Douchen en ernie uit zn kooi  halen. brood maken (ernie natuurlijk helpen).ff spelen en dan  met een noot zn kooi in.dan ga ik werken.ben om 16.00 uur weer thuis en dan mag tie eruit tot 20.30. 2 maal door de weeks  gaat tie douchen.En in het weekend gaat tie met mij mee onder de douche.Lekker buiten spelen etc.....
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2007, 17:50:23 pm door ..ingrid.. »

noa

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2007, 17:28:09 pm »
wij werken ook allebij, alleen ben ik 1,5 dag vrij ,en mijn vriend 1  dag.
als we de heledag thuis zijn, is noa ook de heledag uit haar kooi.
dan zit ze of bij ons, of op der kooi, of op der klimboom.
als we moeten werken,  mag ze er sochtends een half uurtje uit, dan maak ik altijd der kooi een beetje schoon( nieuwe krant, stokken schoon maken, en eten,drinken verversen. en kom ik tussen de middag ook een half uurtje thuis, en dan mag ze er ook uit. dan ga ik altijd ff met der spelen, en krijgt ze wat lekkers ( groente, fruit, of een walnoot enz)
we gaan ook vaak bij onze ouders op visite en dan gaat ze lekker mee woohoo
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2007, 17:43:34 pm door noa »

Pascalle

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2007, 19:05:59 pm »
Toen we nog geen kinderen hadden werkten we fulltime en kwam hij er pas uit als we thuiskwamen, rond 17.00r uur. Na 2 jaar ging ik parttime werken en is hij nu weinig alleen. In principe 2 ochtenden als ik werken ben, de andere dagen is Edwin thuis of de (oppas)oma. De kooi staat altijd open hier, tenzij de oppasoma er is, die heeft het niet op papegaaien...
Verder gaat er hier geen doek over de kooi en in Gijs de hele avond bij ons, of op schoot kroelen of op zijn kooi aan het spelen.
Minimaal 1 keer per week gaat hij mee douchen  :shipwrecked: maar vaak is het wel meer als 1 keer.
Een echte regelmaat met eten/drinken/iets lekkers hebben we hier niet, net hoe het uit komt. Hij komt niets te kort!
En in het campingseizoen gaat hij in het weekend mee naar de camping, de hele dag lekker buiten!  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2007, 12:30:41 pm »
Hier mogen ze 's ochtends vroeg uit de kooi, tot ik naar me werk ga. In die tijd neem ik altijd 1 of 2 gaaien mee naar de keuken en dan maken we de voerbakkies schoon en doen we nieuw voer in de bakkies. Vaak komt er dan ook wel een 3e en 4e gaai door de gang naar de keuken gesjouwt om te kijken waar iedereen is  ;D

Dan ga ik werken en om kwart over 4 ben ik weer thuis. Dan trek ik me schoenen uit en loop naar binnen om de kooien open te maken. (nog voor ik me jas uit heb  :) )
Dan mogen ze uit de kooi tot half 10 en dan gaat voor hun het licht uit. Als we gaan douchen, gaat er bijna altijd wel een gaai mee onder de douche en daarna wordt deze dan ook heerlijk geföhnt.
Ook krijgen ze 's avonds nog een palmnoot of walnoot, of een andere gaaien traktatie.
's Avonds scharrelen ze vaak over de vloer spelen met speelgoed of ze zitten lekker bij ons. Net waar ze en wij zin in hebben.

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2007, 13:28:17 pm »
Leuk om allemaal te lezen!

Als ik 's ochtends opsta ga ik eerst douchen zonder de lamp aan te doen in de kamer. Dan blijven ze dus nog slapen. Als ik klaar ben dan ga ik ze wakker maken en gaat direct de kooi open. Dan klets ik wat tegen ze maar over het algemeen blijven ze op de kooi. Vervolgens doe ik mn ding.  :)

Dan ga ik mn haar doen in de douche. vervolgens haal ik meestal Coco op. En dan ga ik me opmaken. En Coco zit dan op de wastafel. Vind tie geweldig.
Dan krijgen ze eten en een walnoot. Als ze die aan het eten zijn, ga ik weg.

Als ik 's avonds thuis kom, haal ik ze direct uit de kooi. vervolgens zijn ze de hele avond eruit. Totdat ik ga slapen. En dan zit er es een keer een bij me achter de computer of op schoot tv te kijken. Dan speel ik es met ze. Ze krijgen geen vaste tjid aandacht of een vast aantal minuten ofzo.
Eigenlijk zo'n beetje over de hele avond verdeelt maar meestal vermaken ze zich zelf wel!

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2007, 18:03:09 pm »
Om 7 uur maken we Pinkey wakker. Dan mag ze er meteen uit en gaat ze helpen met vanalles doen.
Om half 8 ga ik werken en zwaaien Menno en Pinkey me uit.
Daarna mag ze nog drie kwartier met Menno rondsjouwen. Dat verschilt trouwens heel erg. Soms zit ze gezellig op het bed, soms gaat ze mee met Menno douchen en soms zit ze gewoon op haar kooi.

Tijd van thuiskomst wisselt bij ons altijd heel erg. Uiterlijk half 6 is de eerste thuis. Dan mag ze er uit. Meestal gaan we dan in de keuken lekker wat knabbelen en drinken. Pinkey gaat dan mee en zit daar lekker op de kastdeur en soms bij mij op mijn knie.
Daarna gaat ze op haar kooi en speelt daar lekker. Wij maken dan eten.
Als wij eten gaat zij ook altijd eten (kiest ze zelf voor).
Daarna mag ze op haar dekentje op de bank met wat speelgoed. Vaak wandelen we dan nog een rondje door het huis en kletsen we beiden heel veel met haar.
Bij wie ze 's avonds zit met haar dekentje wisselen we af. Sommige avonden heeft ze daar geen zin in en zit ze lekker op haar kooi.

Weekenden is ze er altijd meer uit.

carolien

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2007, 20:43:08 pm »
we werken ook alle twee dus ik gaat half acht de deur uit en ik kom bij vieren thuis en als ik thuis komt dan zet ik de kooi open en dan is hij er zo twee uur per dag uit en als we zaterdag en zondags thuis zijn is hij de hele dag eruit

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2007, 22:48:27 pm »
Erg leuk om te lezen van iedereen hoe zij hun aandacht verdelen over de dag

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2007, 23:09:54 pm »
's morgens als ik opsta krijgt Kaya zijn eerste bakje harrison en een verse bak water. (Ook hond cavia's en aga's krijgen hun maaltje) Dan ga ik werken en roept hij al Doei! als ik mijn jas aan trek. Tegen de middag (ergens tussen 11 en 12) kom ik thuis en mag hij op de klimboom in de keuken, en krijgt daar zijn hapje biogarde en wat fruit. Tussen de middag komen de kinderen thuis en heeft hij veel aandacht van de kids. Op maandag en vrijdag ga ik om 13 uur werken en gaat hij weer in de kooi tot een uur of half 5. De andere dagen gaat hij om 13 uur de kooi in voor een middagdutje en heb ik even de handen vrij om eventueel boodschappen te doen of ander huishoudelijk werk waarbij ik geen toezicht op Kaya kan houden. Ook worden dan de vogels in de buitenvoliere verzorgt en voorzien van de nodige hapjes en drankjes. Na ongeveer een uur tot twee uur mag Kaya weer uit de kooi. Hij mag dan op de grond of op tafel spelen of op de klimboom, net wat uitkomt. Hij blijft dan uit de kooi tot er gekookt gaat worden dan gaat hij weer naar de kamer de kooi in (vanwege teflon) en krijgt zijn 2de portie Harrison. Tijdens het eten of daarna mag hij op de boom of als we in de kamer zitten vrij op of in zijn kooi met dak en deur open. Als ik 's avonds weg moet gaat hij weer in de kooi. Blijf ik thuis mag hij de hele avond vrij op de klimboom of kooi of bij mij zitten.