Auteur Topic: Papegaaiencursus verplicht?  (gelezen 4398 keer)

billy

• Gast
Re: Papegaaiencursus verplicht?
« Reactie #30 Gepost op: maart 31, 2007, 23:01:05 pm »
Is het nu al € 12,50 , ??? weet nog van gratis 2 jaar geleden ,vorig jaar was het € 6.00 gaat hard met de prijs.  :)
Jammer want veel mensen gaan dat dan niet doen.

Groetjes Els

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Kortwieken
« Reactie #31 Gepost op: maart 31, 2007, 23:38:06 pm »
Ik ben het met je eens, dat het erg goed is, dat er fora zijn over dit onderwerp, zo ben ik zelf ook met de stichtingen en Hooi in aanraking gekomen. Bij evenementen proberen we met de SPPW zo veel mogelijk mensen ons verhaal te vertellen. Wanneer mensen bijvoorbeeld naar de dag van mens en dier in Dordrecht komen op 28 juli, dan kunnen ze voor € 12,50 een toegangskaartje kopen voor een lezing van anderhalf uur over vrije papegaaien in combinatie met een stuk individuele informatie en het kortwieken van de meegebrachte vogel(s). Op 17 mei (hemelvaartsdag) dan gaan we in de Dordtse Biesbosch wandelen, enerzijds voor de gezelligheid, anderzijds natuurlijk ook om onze boodschap uit te dragen. Natuurlijk kan je zoiets moeilijk verplichten , maar het zou eigenlijk wel moeten en het kan natuurlijk ook. Hondebelasting, ruiterbewijs e.d. zijn ook ongevoerd en controleerbaar. Zo staan er dit jaar al zes evenementen en 3 wandelingen gepland en er komen er nog veel meer. Ook andere stichtingen en clubs doen hun best om dergelijke bijeenkomsten te organiseren. Des te meer mensen er op deze "moderne" manier mee bezig zijn, des te beter het is.

Tja. Ik vind persoonlijk die lezingen allemaal erg gedwongen. Zeker in combinatie met kortwieken. Vorig jaar wilde iemand alleen laten kortwieken, maar moest verplicht eerst naar die lezing want het kortwieken deden ze dan daarna. Belachelijk gewoon dus.

En wat betreft die wandeldagen. Ik ben erg zuinig op mijn gaaien, dus ik stel ze liever niet bloot aan andere onbekende gaaien die mogelijk wel eens een ziekte onder de leden hebben en het overdragen aan de mijne.

Wat een ander doet moeten zij zelf weten, maar mij zie je niet met mijn papegaai dicht bij andere gaaien.

Orrie en Japie zijn afgelopen jaar ook meegeweest naar Dordrecht. Ik heb ze zoveel als mogelijk was apart gehouden en achteraf gezien vond ik het toch helemaal niet fijn. Ik neem ze wel een keer gewoon individueel of met z'n drieen mee naar het bos ofzo zodat ik gelijk mooie foto's kan maken van ze in een mooie omgeving.

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: april 01, 2007, 09:23:59 am »
Hallo Pascal,

waarom staat er bij jou een andere topictitel boven je bericht?
Ging hier toch over papegaaiencurses die verplicht moet zijn en niet over kortwieken dat verplicht moet zijn...?

@Els tja ook bij mijn vriend Jan moet de schoorsteen roken.

@Ludy, er zijn ook kwekers die hun verantwoordelijkheden nemen en uitgebreide informatie en uitleg geven over papegaaiengedrag ,opvoeding en voeding deze hebben zich verenigd in de KKP (Keurmerkkwekers Pakara) . Deze kwekers zijn te vinden op de site van Pakara, http://www.pakara.nl/Home.aspx .
Als alle goede kwekers zich hierbij aansluiten kunnen de vogelartsen en dierenartsen zich weer bezig gaan houden met hun echte werk nl. dieren genezen. Iedereen blij  :thumsup: ,

mvg Frank

ede

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: april 01, 2007, 09:30:48 am »
Hallo Pascal,

Ging hier toch over papegaaiencurses die verplicht moet zijn en niet over kortwieken dat verplicht moet zijn...?

Waarschijnlijk heeft hij dit verplaatst vanuit een ander topic.
Het gaat idd oorspronkelijk over papegaaiencursus/informatie over papegaaien verzamelen.  :)

Citaat
@Els tja ook bij mijn vriend Jan moet de schoorsteen roken.

Dag van mens en dier word niet georganiseerd door Hooimeijer. Ze zijn er onderdeel van. Voor de wandeldagen hoef je geen entree te betalen. Alleen om de workshop bij te wonen!

Dorian

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: april 01, 2007, 09:35:53 am »
@ Ludy, je bent er zelf erg weg van blijkbaar, maar het valt me op dat je alleen maar reageert om reclame te maken, althans, zo begint het te lijken. als je er nou zoveel leert enzo, zou het misschien een idee zijn om ook te reageren vanuit je eigen kennis. hebben hier mensen misschien ook wat aan. lijkt mij behoorlijk interessant in ieder geval... er zijn zoveel topics waarin vragen worden gesteld.

@ het onderwerp van het topic: ik denk dat het eerst belangrijk wordt dat mensen weten waar ze aan beginnen. die verantwoordelijkheid ligt bij de kwekers/handelaren enz. eigenlijk zelfs dan nog bij de kwekers. zij hebben de jonge vogels en kunnen bepalen waar die vogels heen gaan. want ook bij handelaren en dierenwinkels komen gaaitjes terecht via meestal kwekers, toch? dat betekent dus dat daar de start ligt en een cursus eventueel aangeraden kan worden. bij wie dan ook. of je nou naar Bonny gaat, naar Hooi, of totaal iemand anders: grote kans dat een leek daar hoe dan ook meer leert dan zonder die info. hoewel een cursus misschien niet eens meer zo nodig zou zijn als alle kwekers zo handelen als degene waar ik ervaring mee heb. en zo zijn er veel meer, maar daar heb ik geen ervaring mee.

ede

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: april 01, 2007, 09:40:44 am »
@ Ludy, je bent er zelf erg weg van blijkbaar, maar het valt me op dat je alleen maar reageert om reclame te maken, althans, zo begint het te lijken. als je er nou zoveel leert enzo, zou het misschien een idee zijn om ook te reageren vanuit je eigen kennis. hebben hier mensen misschien ook wat aan. lijkt mij behoorlijk interessant in ieder geval... er zijn zoveel topics waarin vragen worden gesteld.

Dit is al besproken met Ludy. Komt goed.  ;)

Misschien is het wel een idee voor SPPW om te proberen om de cursussen toegankelijker te maken. Om een paar mensen te verzamelen die door het land heen avonden organiseren om te vertellen over papegaaien. Maar dan voor een betaalbare prijs. Op die manier kun je echt wat betekenen. En kun je echt mensen meer mensen bereiken.

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: april 01, 2007, 09:57:08 am »
Hallo,

misschien vind Claudia (Babalou) het leuk om eens te beschrijven hoe zij het ervaart om bij ons een vogel te kopen.Wat haar ideeen zijn over de info die wij zowel mondeling als schriftelijk meegeven.
Of zij dan denkt of het daarna nog nodig is een cursus verplicht te stellen.

Weet je wat het lastige aan het hele verhaal is?
Zoveel mensen zoveel meningen en zoveel invalshoeken.
Om maar eens 3 voorbeelden te noemen Dr.Hooimeier, Bonny Talsma en Bert Smedinga.
Alle 3 geven ze informatie over papegaaiengedrag en over opvoeding, hier zitten verschillen in of hebben andere invalshoeken, heeft de 1 gelijk en de andere 2 ongelijk?
Denk het niet, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar geeft wel aan dat een verplichte cursus bijzonder moeilijk zal zijn omdat bovengenoemden over zaken al heel anders denken en handelen,

mvg Frank

Ps Cosh bedankt voor je toelichting 

Edit Cosch: Op verzoek gecorrigeerde bericht uit quote in dit bericht gezet. onderstaande berichten verwijderd.
« Laatst bewerkt op: april 01, 2007, 10:03:36 am door Cosch »

Nyah

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: april 01, 2007, 11:00:20 am »
tsja, dat is wel een moeilijk punt ja. Iedere kenner van gaaien heeft misschien toch wel een iets ander idee over hoe de verzorging/opvoeding enz moet. Maar ik denk niet dat ieder van hen het allemaal gelijk heeft of allemaal fout. Hun ideeen zijn goed om naar te luisteren en dat geeft een goeie basis voor de zorg van je eigen gaai. Ik denk niet dat je de ideeen van de kenners tot op de punt moet navolgen toch?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #38 Gepost op: april 01, 2007, 11:09:10 am »
Hallo Pascal,

Het komt door het bericht van Ludy. Ik citeer deze en dan neemt hij titel van het bericht over. Het bericht van Ludy zal hierheen verplaatst zijn.

Wickingh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: april 01, 2007, 11:13:32 am »
tsja, dat is wel een moeilijk punt ja. Iedere kenner van gaaien heeft misschien toch wel een iets ander idee over hoe de verzorging/opvoeding enz moet. Maar ik denk niet dat ieder van hen het allemaal gelijk heeft of allemaal fout. Hun ideeen zijn goed om naar te luisteren en dat geeft een goeie basis voor de zorg van je eigen gaai. Ik denk niet dat je de ideeen van de kenners tot op de punt moet navolgen toch?

De ideeen over hele papegaaienhouden en kweken zijn de laatste jaren enorm in ontwikkeling.
Steeds meer kennis maar ook onzin komt op ons af en probeer daar maar eens uit te filteren wat wel of juist niet nuttig is.
Persoonlijk probeer ik uit alle kennis en informatie de zaken te halen die van meer waarde zijn voor mijn vogels, dus ik doe kennis op van een ieder met authoriteit op dit gebied of zij nu vogelartsen , gedragsdeskundigen of kwekers zijn.
De enige waar ik minder waarde aan hecht zijn personen die beweren dat ze het al jaren op dezelfde manier doen en het altijd al goed was.
Een klein voorbeeld een gewaardeerde medekweker lachtte me enkele jaren geleden uit toen ik hem vertelde dat ik met pellets werkte, nu is hij 1 van de personen die Scenic promoot .
Hij was toch gaan nadenken over mijn verhaal en heeft zich er in verdiept en werkt er nu op zijn eigen manier mee.Niet zoals ik het doe maar hij geeft zijn eigen invulling aan het verhaal en dat vind ik alleen maar toe te juigen,

mvg Frank

Ps @ Pascal ik had het al van Cosh begrepen, maar toch bedankt  :thumsup: