Auteur Topic: Knallen in N-H, jullie vogels ook van slag?  (gelezen 1516 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Knallen in N-H, jullie vogels ook van slag?
« Gepost op: maart 09, 2007, 17:22:03 pm »
Vanmiddag rond 13.15 uur waren er in een deel van N-H twee ontzettend harde knallen te horen. Er zijn verschillende ruiten gesneuveld. :o
Later bleek dat het om 2 straaljagers vanuit de luchtmachtbasis Leeuwarden ging, die bij Hoorn door de geluidsbarriere gingen.
Wij wonen in Zaanstad en bij ons trilde de grond en vloer en rammelden de ruiten in de sponningen. Voor het raam heb ik 2 rijtjes met Oud Hollandse huisjes staan, daarvan is de helft eraf gevallen.

De vogels hier zijn enorm geschrokken (wij ook overigens).
Mr Darcy de edelpapegaai verstrakte en heeft vervolgens een tijd bovenin de kooi gehangen. Hij liet zich wel troosten, maar wilde onder geen beding zijn kooi uit. ::)
Joda en Cody, de agaatjes, waren ook geschrokken en zochten de troost bijelkaar, door extra hard en stevig te knuffelen. :hart:
Skye, het valkje en ons stresskipje, was verstijfd en na de 2e knal is hij als een wilde door de kooi gegaan. Hij heeft een paar veren gebroken en uiteindelijk is hij gevallen, op de bodem en heeft daar een tijdje wezenloos gezeten. Ik dacht echt dat ie een hartaanval ofzo had. Ik had de va gebeld en die zei dat ik m maar even moest laten zitten en niet direct zelf in paniek moest raken :-[ en dat naar de va gaan nu veel en waarschijnlijke onnodige stress met zich meebracht. En idd zit Skye nu prinsheerlijk en rustig van zijn trosgierst te snoepen.
Je troost de vogels overigens niet direct, je bent zelf ook verstijfd en kijkt vervolgens eerst waar de dreiging vandaan komt. Dat was niet te zien, wel logisch natuurlijk nu je weet wat het was.

Zijn er hier meerdere zo geschrokken?

miekje

• Gast
Re: Knallen in N-H, jullie vogels ook van slag?
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2007, 17:37:59 pm »
 :o Dat zal schrikken zijn geweest!
Maar goed dat je vogels weer snel bijgekomen zijn  console

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2007, 19:18:24 pm »
Tjee zeg! Dan is het wel heel hard gegaan als er zelfs ruiten zijn gesneuveld. Ik heb het jaren gelden meegemaakt dat er boven mijn hoofd een vliegtuig door zijn geluid knalde, ik schrok met te pletter en uit reflex stond ik rondjes te draaien op straat met mijn hoofd in de lucht om te kijken of er dreiging was waardoor ik het op een lopen moest zetten, de hond deed precies hetzelfde! Verschrikkelijk eng omdat het zo giga hard gaat en je wil vluchten maar je weet niet welke kant op. Het is zover ik weet zelfs verboden voor vliegtuigen om door het geluid te vliegen (en ook zeer logisch!!) als het dan ook nog een 2de keer gebeurt kan ik me voorstellen dat je daar helemaal akelig van wordt. Te hopen dat er geen hart-patienten in de buurt wonen  :o
Hopenlijk zijn je vogeltjes snel weer uit de stress  :good:

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2007, 19:24:47 pm »
Jeetje wat schrikken!  :o

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2007, 01:38:19 am »
hier in heerhugowaard niets van gemerkt

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2007, 10:04:45 am »
Jeetje, dat lijkt me inderdaad heel erg schrikken.
Gelukkig is met de beestjes alles goed.
En was het niet iets ernstigs dat die knallen veroorzaakte.

Maar het is wel erg dat twee van die vliegdingen zo'n knallen veroorzaken.
Wordt daar nu ook iets tegen ondernomen?