Auteur Topic: papegaai gered door helikopter!  (gelezen 1382 keer)

Mar

• Gast
Re: papegaai gered door helikopter!
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2007, 15:42:48 pm »
echte liefde :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2007, 15:59:46 pm »
hier de tekst van het artikel ;ik begrijp niet alles maar toch veel

Home » Specials » Unusual Tales » Article
Cockie rescue cock-up
Email Print Normal font Large font April 5, 2007 - 9:57AM

Advertisement
AdvertisementIt took a US Coast Guard helicopter to rescue a Texas man and his pet cockatoo from the heights of a pine tree after he got stuck trying to retrieve the bird, valued at nearly $2500.

William Hart, 35, had climbed about 18 metres up the tree to get the bird after it escaped from its cage and flew out a bedroom window.

Television video showed him standing on a branch yesterday awaiting rescue, the exotic white bird apparently tucked under his shirt.

The cockatoo, Geronimo, got out after Hart's daughter apparently forgot to latch his cage after feeding him, Hart told the Houston Chronicle.

He said he spotted the bird in flight and chased him, then climbed the tree until Geronimo flew to his arm.

That is when Hart realised they were stuck. He said he yelled to his sister, who was helping him chase the bird, to call authorities.

Firefighters had trouble backing a truck up to the tree because of the rain-saturated ground, so the Coast Guard helicopter was called in. The crew used a harness to get both man and bird down.

Hart had a few scratches and a bite on his finger from the frightened bird nipping him, but he said he was glad it all worked out. The shaking bird tucked its beak under his collar as he held it.

"He's my baby," Hart said. "I'd do it again."

AP

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2007, 16:01:17 pm »
ik krijg t artikel in t nederlands :)

:thumsup: van die man... zal wel hoog zijn geweest, maar ik zou t zelfde doen  :thumsup:
wel mn mobieltje meenemen de boom in om de brandweer te bellen :)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2007, 16:05:28 pm »
Ja ik zou ook ver gaan om mijn moppie terug te halen.......  :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2007, 17:52:54 pm »
dat is pas een hart voor je dier  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2007, 15:56:58 pm »
Ik hoorde van me pa dat er laatst ook een programma op was.
Die mensen hadden een grijze roodstaart mee op vakantie genomen en op de terugweg, na al eerder een paar keer gestopt te zijn om benen te strekken en te luchten, etc. had de grijze de vleugels genomen en was weggevlogen. De mensen wisten niet dat de gaai al zo goed kon vliegen... Hebben ze daar 5 hele dagen zitten wachten en lokken om het vogeltje weer naar beneden te krijgen, maar het was ze niet gelukt en de brandweer kon er ook niks mee, omdat de vogel elke keer van boom naar boom vloog...

Maar dit is wel een mooi bericht idd, dat zo'n man zomaar 18 meter de lucht in klimt om zijn vogel te halen.
Ik zou het ook wel doen denk ik, maar daarom controleer ik regelmatig of de vleugels nog wel kort genoeg zijn, of dat ik ze moet bijpunten...