Auteur Topic: Bloed eitje..  (gelezen 1048 keer)

marloes-z

• Gast
Bloed eitje..
« Gepost op: juni 28, 2007, 13:35:17 pm »
Hee!

Ik heb en voliere met 20 vogels  :thumsup: Grasparkieten, valkparkieten en kwartels. Eén grasparkietenkoppel heeft een nestje van 5 baby's.. Vier zijn er al uitgevlogen, alleen er zat een laatkomertje bij en die vliegt denk deze week wel uit, alleen nu heeft de moeder van dat nestje weer een eitje gelegd. En er zit BLOED op  :o
En de moedervogel heeft pijn van binnen (Als ze stil zit zit ze heel dun met vleugels opgetild..)

Ik wil er zoiezo nu nog geen ander nestje bij want dat komt niet uit.. Dus wil ik het eitje weggooien en hopen dat de moeder niet nog een eitje legt voor dat het jonkie is uitgevlogen zodat ik optijd het nestkastje kan weghalen. Maar kan je dat zomaar doen??

En wat moet ik met die moedervogel doen? Geneest dat van binnen gewoon?

Ik hoop zo snel mogelijk op goede raad!!  ???

Groetjes Marloes

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bloed eitje..
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2007, 14:24:50 pm »
Een veegje bloed is op zich niet zo erg, maar het moet niet "giga veel" bloed zijn. Dat kan ik zo dus niet beoordelen. Als je geen nestje meer wil ga je vanaf nu de eitjes die gelegd worden meteen weggooien, en als het laatste jonkie is uitgevlogen haal je meteen het kastje weg. Hou je popje goed in de gaten, als ze nog steeds bloed verliest zou ik vandaag een vogelarts raadplegen, maar is het echt maar een veegje bloed op het ei dan zal ze waarschijnlijk wat hard hebben moeten persen en daar kan ze nog wat last van hebben maar dat gaat dan vandaag nog over en ze zal zich duidelijk fitter moeten gaan gedragen.

marloes-z

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2007, 10:55:20 am »
Hoi!

Het was inderdaad gelukkig maar een veegje bloed, en ze heeft er nu geen last meer van.
Ik hoop dat het kleintje vandaag uitvliegt  :thumsup: Ik vind het altijd zo een schatig gezicht die babyvogeltjes in de voliere :hart:

Bedankt voor het advies!

Groetjes Marloes

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2007, 21:56:16 pm »
gelukkig maar

heb je ook foto`s van de kleine parkietjes

groetjes rolf