Auteur Topic: Gevaren van papegaaienmeetings (door Wickingh)  (gelezen 3259 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Gevaren van papegaaienmeetings (door Wickingh)
« Reactie #15 Gepost op: juli 23, 2007, 22:52:37 pm »
Beste Antonia,

er is nergens gezegd door mij dat Jacky ziek is, en echt ik ""meen het"" ik hoop van ganser harte dat dit niet zo is.
Nogmaals ik heb getracht om dit verhaal netjes en genuanceerd te brengen.
Mijn motoivatie was ook niets anders dan mensen te waarschuwen dat meetings niet zonder gevaar zijn.

No way dat dit een persoonlijke gebeuren is , de laatste opmerking van je komt echter wel zo over en slaat in dit kader volkomen nergens op.
Dat ik dat topic elders geopend heb is simpelweg omdat daar baby's van mij zitten en daar gaat mijn hart naar uit al zijn ze verkocht.

Er zit kennelijk een verschil in wat jij veilig gedrag vindt en wat ik veilig gedrag vind en ik hoop dat ik de vrijheid heb om de mening te mogen hebben,

mvg Frank

ede

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 23, 2007, 23:01:00 pm »
Dat mag maar niet over de rug van anderen.  :(  :(
Zonder dat degene zich kan verdedigen!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: juli 23, 2007, 23:03:26 pm »
Nou Frank dan nog had je het eerst hier kunnen plaatsen.

Op elk forum waar ik kom is het bekend en ik zou het niet achter houden ook.

Je had het over een vogel die pas in mijn bestand is en dat is Jack,de rest zit al
twee en half jaar bij elkaar en zijn alleen in aanraking geweest met andere vogels
op een meeting vorig jaar en tijdens een logeerpartij.

En nu vind jij dat Jack z'n ovrige minstens 60 jaren maar thuis moet blijven zitten
of de eerste 1 a 2 jaar tot  kds overdracht eigenlijk niet meer van sprake is ? ? ?

Maar ik heb eigenlijk geen zin meer in wat voor discussi ook met jou  :angry:

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2007, 23:17:33 pm »
Beste Antonia,

nee hoor ik vind niet dat Jacky 60 jaar binnen moet zitten, maar zijn er zonder vogelmeetings geen mogelijkheden om leuke dingen met je vogel te doen?
Ik heb als je goed gelezen hebt ook duidelijk gezegd dat de vogel zelf niet gelijk verdacht is.
Er valt helaas niet te ontkennen dat er een probleem is en dat je daarom een verantwoordelijkheid heb tov andere kromsnaveleigenaren.

Helaas is omtrend KDS nog te weinig bekend om daar vaststaande uitspraken over te doen, wel staat vast dat de ziekte zeer besmettelijk is en uiteindelijk dodelijk en dat juist ara's een zeer groot risico lopen.

Maar ik zie niet in waarom ik mijn verhalen en berichten hier als 1ste zou moeten plaatsen.

Het staat je vrij om geen discussie met me aan te gaan en een eigen mening te hebben, daarvoor leven we gelukkig in een vrij land,

mvg Frank

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2007, 23:29:05 pm »
Misschien gaan ze er uiteindelijk wel aan dood maar ze kunnen ook nog 10 jaar doorleven,
en voordat je vogel symptomen vertoont zit het in de klier of spiermaag al een hele poos niet goed hoor.

En het grootste gevaar zit in de ontlasting en het overgeven van voer,en het lukt mij ara niet om op
een dun stokje te poepen hoor,dat valt er overheen maar dit is niet van toepassing omdat hij niet op
stokjes van andere vogels zit.

Maar ja,dit wordt weer een eindeloze discussie merk ik wel.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #20 Gepost op: juli 23, 2007, 23:36:45 pm »
Je bent gewoon te ver gegaan Frank. Ik blijf erbij. Je kunt de rollen ook omdraaien. Antonia is overal open en eerlijk over geweest. Zij heeft een schoon geweten. Ze doet er alles aan om andere mensen en vogels bij haar vogels vandaan te halen. Als mensen dan toch zo eigenwijs zijn om daar tegenin te gaan. Wie zijn schuld is het dan?  :CENS  Dan krjig je een Bokito situatie. Ik ben van mening dat in het geval van Bokito de dierentuin niet schuldig is, dus in geval van Antonia denk ik er precies hetzelfde over. Antonia moet dan geen blaam getroffen worden, want zij heeft immers al gewaarschuwd.

En net als op Parrotcare. Laat mij de boosdoener van deze discussie maar zijn. Maar ik ben er klaar mee.

@Antonia  console Ik weet dat je er alles aan doet om geen besmetting te kunnen laten plaatsvinden. Ga zo door met hoe je het nu doet en laten we hopen dat je vogeltjes geen KDS hebben en dat de artsen kunnen achterhalen wat ze dan wel hebben.  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: juli 23, 2007, 23:39:04 pm »
Thank Pascal  :-*

Mag dit topic nu dicht ?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: juli 23, 2007, 23:42:17 pm »
Thank Pascal  :-*

Mag dit topic nu dicht ?

Van mij wel.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: juli 23, 2007, 23:43:49 pm »
SLOTJE!