Auteur Topic: vriendinnetje voor Noa  (gelezen 957 keer)

noa

• Gast
vriendinnetje voor Noa
« Gepost op: juli 10, 2007, 11:46:20 am »
Wik hebben jullie mening nodig...

we zitten er over te denken om er een grijsje voor Noa bij te nemen.
alleen we twijfelen nog heel erg.

* Is het beter voor Noa, of kan ze Makkelijk alleen zo door leven?
* hoe groot is de kans dat ze elkaar niet mogen?
* kunnen we beter een vrouwtje nemen, omdat we niet willen dat ze gaat paren.?
of kunnen 2 vrouwtjes niet samen?
* als je waarschijnlijk allergies bent voor vogels, is het dan verstandig om er 1 bij te nemen, of maakt het niet uit of je dan 1 of 2 vogels hebt.

alvast bedankt

ede

• Gast
Re: vriendinnetje voor Noa
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2007, 11:54:19 am »
Moeilijke vragen allemaal!

Ik denk wel dat het beter is voor Noa. Ik denk dat als je een zelfstandig jonkie neemt dat het best goed zal gaan met die 2.
Het maakt qua stof en troep wel uit of je 1 of 2 vogels hebt. Tenminste bij mij wel. 

Ik hoop dat iemand wat kan zeggen over je vraag over het geslacht. Het lijkt mij dat het geen probleem is, maar weet het niet 100% zeker!

Spannend ik hoop dat jullie eruit komen!

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2007, 12:58:04 pm »
Noa is nog jong dus zal ze makkelijk een vriendtje/vriendinnetje accepteren en waarderen. Ik heb het er met Hedwig over gehad in het geval van Kaya. Voor Kaya hoeven we het niet (meer) te doen. Ze is al 11 jaar alleen is met de hand gevoed toen der tijd en is helemaal op mensen (vooral mij  :hart: ) gericht. Als we een 2de zouden  nemen zou het meer voor ons zelf (moeten) zijn. Kaya zou zeker jaloers zijn zeker als ik kijk hoe ze reageert op het valkje wat nu binnen woont, het valkje krijgt er dan ook over 5 weken een vriendtje bij in de kooi in dit geval een broertje uit het nieuwe nest van haar ouders. Ik heb momenteel niet de ruimte financieel om er een gaaitje bij te nemen, dit omdat ik niet alleen een gaaitje zou moeten kunnen betalen maar ook een kooi en de kosten van de dierenarts onderzoeken. Maar uitgesloten is het natuurlijk niet. Het gaaien virus zit nu eenmaal in mijn bloed. Ik weet wel zeker dat een 2de gaai zeker voor meer stof zal zorgen, maar als je jezelf eenmaal al hebt aangewend dit dagenlijks met een vochtige doek af te nemen weet ik niet of dat nu een groot probleem zou zijn voor je vriend. (is het al duidelijk of hij allergisch is voor gaaien eigenelijk?)

noa

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2007, 13:25:58 pm »
nee het is nog niet duidelijk dat hij allergies is voor vogels, of dat het hooikoorts is.
hij gaat er van de week voor naar de dokter.
hij heeft namelijk rooie jeukende ogen, en continue een verstopte neus. ( al een aantal weken)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2007, 15:08:40 pm »
ik heb het toch nog nooit betreurd dat er een tweede gaai is bijgekomen
ik merkte wel dit jaar dat flipke me minder heeft gemist toen ik op vakantie was ,blijkbaar doet tuur zijn gezelschap toch iets

deze 2 zijn mannekes en komen (nu) heel goed overeen