Auteur Topic: Volg hier het herstel van een plukkende Japie  (gelezen 9274 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Volg hier het herstel van een plukkende Japie
« Reactie #30 Gepost op: juni 25, 2006, 14:30:13 pm »
Mmmm dat is minder leuk!  :CENS

Ik ben bang dat je even hard/ eigenwijzer moet zijn! En alleen maar eco aan moet bieden!
Dan word hij gedwongen om alleen de eco te eten. En als hij dat goed eet na een aantal weken dan kun je altijd weer gaan mengen!

Grijze roodstaarten overzetten op ander voer is best lastig!  ;)

Succes!  :-*

Gr Corina

Eigenwijzer zijn dan de vogel  ;)
Ennuh ze zullen echt overstag gaan, het is een wilsstrijd tussen de gaai en jouw Ingrid.
Of je je vogel overkrijgt heeft daarom meer met jouw motivatie te maken dan met de vogel zelf,

mvg Frank

..ingrid..

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2006, 15:01:38 pm »
oke ik begrijp het.streng zijn  :o :o.Moeilijk moeilijk.MAar idd het zal aan mij liggen ik ga me voor 100% inzetten  ;) ;)

ede

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juni 13, 2007, 22:41:49 pm »
Ik was even naar oude berichten aan het kijken en kwam dit topic tegen. Die Japie zit weer helemaal in zijn veren he?   :hart:  :hart:
Hij is zo opgeknapt.  :thumsup:

Denk je dat het nou uiteindelijk gekomen is door Coco of door ander voer? of door iets anders?

Die Japie is echt een mooi grijsje geworden die goed in zn veren zit!  :thumsup:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 16, 2007, 11:17:06 am »
ernie zit ook weer mooi in zn  veren!! en eet  pellets :thumsup: :thumsup:

wielios

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2007, 22:46:14 pm »
Hallo mijn grijze roodstaart verliest vaak pluis veertjes weet niet of het plukken is?de laatste week liggen er ook vaaah veertjes van z,n staart en grijze veertjes.hij is pas 9 maanden.
kan iemand mij zeggen wat dit kan zijn ,voor de rest is hij heel levendig praat veel dus ik weet echt niet wat ik moet doen.
groetjes.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #35 Gepost op: juli 17, 2007, 22:53:03 pm »
Hallo mijn grijze roodstaart verliest vaak pluis veertjes weet niet of het plukken is?de laatste week liggen er ook vaaah veertjes van z,n staart en grijze veertjes.hij is pas 9 maanden.
kan iemand mij zeggen wat dit kan zijn ,voor de rest is hij heel levendig praat veel dus ik weet echt niet wat ik moet doen.
groetjes.

zou het niet kunnen dat hij in zijn eerste rui is ??
en kijk anders even naar de veertjes
zijn ze heel,zijn ze beschadigd ,daar kan je ook veel uit opmaken

ede

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 17, 2007, 23:41:46 pm »
Door weers veranderingen kunnen ze gaan ruien. Zie je hem ook echt de veertjes trekken?
Zo niet dan is het een grote kans dat het gewoon de rui is.
Dan houd het vanzelf op dat de veertjes uitvallen en dan zullen er snel nieuwe groeien!  :thumsup:

ecobird

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juli 30, 2007, 19:08:23 pm »
hoe is het nu met de plukende vogels

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2007, 23:01:01 pm »
hoe is het nu met de plukende vogels

Sinds de 2 grijsjes bij elkaar zitten en een koppeltje zijn gevormd, gaat het super. Japie is geheel hersteld, Cocootje is nog herstellende maar die doet het voor haar doen ook goed.

Ik ben uiteindelijk van de Ecobird overgestapt naar Harrisons Birdfood. Van de Ecobird hadden beide grijsjes een enorme vieze ontlasting. Heel slijmerig en het stonk heel erg. De Harrisons zullen waarschijnlijk ook wel bijgedragen hebben aan het herstel. Of de Ecobird dat ook gedaan zou hebben kan ik helaas niet vertellen, omdat ze het daarvoor te kort hebben gekregen.

ede

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 03, 2007, 22:53:29 pm »
Topic afgesplitst: Geextrudeerde pellet