Auteur Topic: gekte is nu helemaal toegeslagen whahahhaha  (gelezen 1285 keer)

Ren? Dop

• Gast
gekte is nu helemaal toegeslagen whahahhaha
« Gepost op: augustus 03, 2007, 06:12:54 am »
Had ik jullie al verteld....,een hele poos geleden, dat wij voor het mooie weer een voliere hadden gekocht voor onze ara Sjakko en ons grijsje Gijs...
Nou ze vinden het samen PRACHTIG in de tuin...
De voliere is 3 meter lang, 2 meter hoog, en 1.25meter breed geworden. :thumsup:
Sjakko begint nu zelfs zijn vleugelpennen weer terug te krijgen (hij werd eerst gekortwiekt) en wat wordt hij dan weer mooi  :hart: :hart:
Nu waren we al van plan om ze alletwee van het najaar als het weer slechter zou gaan worden ze weer naar binnen te doen.
Dus de kooien netjes uit elkaar gehaald en in de schuur opgeborgen........
Maar hoe krijg je het voor elkaar om een paar vogels waar we allemaal helemaal stapeldol op zijn na zo´n lange tijd weer in een kooitje te doen om te overwinteren ??
Da's zielig dachten mijn vrouw en ik dus de enige optie was om ze dan maar te laten overwinteren buiten  :CENS  :(
Maar dat is ook zielig in de kou buiten en weinig aanspraak van ons...je gaat niet voor je lol buiten staan om even met je vogels te gaan staan praten als het regent of vriest....
Toen kwam mijn vrouw op een helder idee !!!!!
Ik heb in mijn vakantie een barbeque gemetseld.....NEE NIET OM DE VOGELS OP TE ROOSTEREN !!!!!  shootme maar daar zou de wandkast na de barbeque wel op kunnen ( we stoken altijd een vuurtje na de bbq ).
En aankomend weekend wordt het mooi weer voor een bbq-tje of 2   :thumsup: :thumsup: dus genoeg gelegenheid om de wandkast in delen te verbranden
En op de plek van de wandkast daar past wel een hele mooie binnen voliere...
Wij dus maar eens opgemeten wat er eventueel voor een binnenvoliere kon komen te staan...tja een wandkast is maar 2 meter breed of zo..... :CENS
Hmmmm niet genoeg 2 meter....AHA !!!! het computer bureau kan ook naar boven !!! en de speelgoed kisten van de kinderen daar vinden we ook wel een andere plek voor :thumsup: :thumsup:
We hebben gisteravond dus gelijk maar even zitten neuzen op het internet ( marktplaats) naar iemand die die dingen bouwt...
En ja hoor gevonden.....Het wordt gelukkig niet zo'n hele grote  cheesy2   cheesy3 we hebben er 1 besteld van 3 meter lang 2 meter hoog en 85 diep......nu kunnen we ze met een gerust hart in het naajaar weer in een kooitje stoppen zodat ze niet hoeven te overwinteren in de kou en de wind en de regen... coolthumb
Hij wordt over ± 3 weken geleverd...
Ik ben er echt superblij mee en ben blij dat de vogels toch nog wat "vrijheid" hebben in de winter.
Groeten René

ede

• Gast
Re: gekte is nu helemaal toegeslagen whahahhaha
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2007, 06:56:41 am »
 :thumsup:  :thumsup:

Klinkt goed allemaal!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2007, 10:34:23 am »
Dat klinkt sper  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2007, 10:46:17 am »
Gekkehuis zeg... Jou gaaies heeft niet te klagen zo te lezen  :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2007, 18:36:43 pm »
Wat goed!! Heerlijk leventje hebben ze zo!! :thumsup:

Ren? Dop

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2007, 03:22:57 am »
ja dat gaan ze denk ik wel hebben  :thumsup: :thumsup: dat heerlijke leventje
We zitten er nu zelfs aan te denken om de 2 volieres met elkaar te verbinden via een gat in de muur :hot:
Wel iets wat in de wintermaanden afsluitbaar is maar waardoor ze in de zomermaanden zelf kunnen bepalen waar ze zitten.
misschien moeten we de nu als buitenvoliere fungerende voliere maar verplaatsen zodat hij ook als buiten hok kan dienen  :thumsup:
Dan kunnen ze zelf bepalen waar ze zitten  :thumsup:
Mijn vrouw heeft er zelfs over om iets van een waterval erin te maken.....maar hoe hou je zoiets schoon ?
De gekte is dus echt toegeslagen......
We richten zelfs ons huis in voor de...........kinderen ???? ( ja zo noem ik ze soms )

wie heeft in god's naam de papagaaien uitgevonden !!!!!  :a036: :thumsup: :o :hart: shootme :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2007, 10:10:55 am »
 ;D  ;D

Dat heet HET virus! ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2007, 10:21:54 am »
Welcome to the club :)

Ren? Dop

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2007, 19:03:34 pm »
Even alle gekheid op een stokje ,
Als ik nou iets van een waterval of een waterloop in de voliere ga maken is dat dan moeilijk schoon te houden ?
Ik kan me n.l. voorstellen dat de vogels erin poepen en dat vind ik nou niet echt een smakelijk gezicht.
En is er een maximun diepte voor het water ?
Ja ik snap dat ze er nog wel in moeten kunnen staan en zo i.v.m. verdrinken of zo.
Misschien is er iemand die al zoiets gemaakt heeft en mij er wat tips over kan geven ?

Groeten René

ede

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2007, 19:13:52 pm »
Ik heb er verder geen verstand van maar het lijkt me dat het wel vers water moet zijn. Dat als het water blijft doorlopen dat het dan niet goed voor de vogels is.

maar dat is iets wat nu in me opkomt. Misschien hebben anderen tips voor je!