Auteur Topic: Heeft testen zin in mijn geval?  (gelezen 3154 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft dit zin
« Reactie #15 Gepost op: augustus 17, 2007, 21:38:07 pm »
Zover ik weet wordt polyoma niet via het bloed getest, maar via een uitstrijkje uit de cloaca (is een andere naam voor die methode maar die kan ik maar niet onthouden  :-[ )
Of die test gemengd kan worden met meerdere vogels weet ik niet maar neem aan van wel (waarom ook eigenlijk niet)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #16 Gepost op: augustus 17, 2007, 22:32:47 pm »
Ik reageer een beetje laat (door vakantie), maar ik begrijp je twijfel heel goed. Ik heb ook weer een heel verhaal gehoord, waarvan je twijfels krijgt of testen wel zin heeft. Maar de meeste testuitslagen zijn gewoon wel betrouwbaar.
Wil je het weten voor je gevoel of omdat je eigenlijk toch die maracana wilt?
Als er sowieso geen andere vogel komt, kan je het geld idd voor iets beters gebruiken.
Ook kan je idd een paar va om advies vragen. (dat zou ik persoonlijk in elk geval doen, gewoon per mail eventueel)
Je zou ook nog kunnen overwegen om een steekproef te doen. Dus laat bijv 5 aga's in 1x testen, dus van 5 bloed afnemen en dan mengen en dan 1 test. En dan van de aga's die het meest kans hebben om drager te zijn. Misschien kan zo'n gemengde test ook wel van alle aga's tegelijk. Scheelt aanzienlijk in de kosten.
Moeilijk hoor.

Ik doe het zeker voor mijn eigen gevoel, omdat ik zo twijfel als ik deze jonkies zie.
Het zijn geen 'kruipers' en dat is wat ik overal lees, jonkies van polyoma ouders zijn kruipers, die nauwelijks kunnen vliegen, trage groei hebben en dat soort dingen.
Dat hebben deze 5 niet, ik moest ze heel vroeg al wieken omdat ze door mijn huis knalden en zitten nu prima in de veren.
Dus hebben ze het nu wel of niet bij zich, bestaat er wel een kans dat ze het niet mee hebben gekregen of is dat gewoon uitgesloten en zijn het dragers....? 
Aan de andere kant zag ik aan Sammy zelf ook nooit iets...zo dubbel allemaal  ???

Ik heb dus tegenstrijdige verhalen waar ik verder niks mee kan.  ???
Ik begin zeker met 'de 5' van Sammy, komt daar positief uit, ben ik klaar en weet ik wat ik weten wil.
Komt er negatief uit, dan volgt de rest.

Volgende week is Bastiaansen terug van vakantie en dan ga ik met deze 5 ukkies ( zijn al 10 maanden, dus geen ukkies meer  :) ) langs en wil ik zijn mening zowiezo nog eens horen.
Ik moet ook nog op zoek naar prijzen van Polyomatesten, eerst maar eens sparen  :CENS

Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal hoor, Lejah!

Zijn dat geen bloedtesten? Maar het heeft toch juist met bloed te maken?  ???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2007, 22:54:30 pm »
Nee voor zover ik weet geen bloedtest. Het fijne weet ik er ook niet van.
Polyoma hoeft niet een zichtbare ziekte te zijn. Dan zijn het dus dragers. Of alle jongen automatisch drager worden heb ik geen idee van, ik dacht altijd van wel. Maar je leest zoveel tegenstrijdige info dat ik het ook niet meer precies weet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2007, 09:33:27 am »
Koosje is deze week getest op polyoma (o.a.) en dat was de duurste test die er bij zat (45 euro excl 6% btw). Het gebeurde dmv een clocacaswab. Ik hoop voor jou dat het gemengd kan worden ja!! :o Ik heb op het forum geinformeerd en bij anderen was het ook allemaal dmv cloacaswab!! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2007, 18:24:09 pm »
Hm hopelijk wel dan ja  :)