Auteur Topic: naast ecobird en zaad ook maagkiezel/grit?  (gelezen 1029 keer)

kokosnoot

• Gast
naast ecobird en zaad ook maagkiezel/grit?
« Gepost op: augustus 26, 2007, 15:32:06 pm »
hallo!
mijn vraag is dus, moet ik naast de ecobird en zaad ook maagkiezel en/of grit geven? hoe zit het met sepia? dat is toch zeeschuim? dat heb ik gelezen dat je dat ook kunt geven klopt dat?
nu ik toch aan het vragen ben; mijn tuintje zit vol met rozebottels, mogen ze daar alleen de buitenkant van of ook de pitjes? de rozebottels mag je rauw geven?
alvast bedankt!  ;)

arnootje

• Gast
Re: naast ecobird en zaad ook maagkiezel/grit?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2007, 15:36:41 pm »
hallo!
mijn vraag is dus, moet ik naast de ecobird en zaad ook maagkiezel en/of grit geven? hoe zit het met sepia? dat is toch zeeschuim? dat heb ik gelezen dat je dat ook kunt geven klopt dat?
nu ik toch aan het vragen ben; mijn tuintje zit vol met rozebottels, mogen ze daar alleen de buitenkant van of ook de pitjes? de rozebottels mag je rauw geven?
alvast bedankt!  ;)

Hoi Pietepoek, ja naast het gewone dieet moet je ook altijd een bakje magkiezel en/of grit aanbieden, ze pakken hiervan naar behoefte. Sephia is ook goed en hoort er eigenlijk ook in te hangen. Ik meen dat er hier veel kalk inzit.

En de rozenbottels, snel plukken en schoonmaken (viezeplekjes eraf halen, wassen) en invriezen. Je kan ze zo aanbieden, met schil en al. ze doen er een moord voor.

Weet trouwens niet ofdat de rozenbottels al rijp zijn?

kokosnoot

• Gast
Re: naast ecobird en zaad ook maagkiezel/grit?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2007, 15:58:20 pm »
bedankt voor je tips arnootje,
hoe weet ik of rozebottels rijp zijn? ze zijn nu donkerrood, niet echt zacht. maar moeten die pitjes eruit?