Auteur Topic: asociale Catharina of toch groepsvogel???  (gelezen 1331 keer)

merah

• Gast
asociale Catharina of toch groepsvogel???
« Gepost op: februari 14, 2008, 09:31:46 am »
Ja hoor, sinds een week heb ik een catharina-pop erbij!!! Het evenwicht in de voliere is weer hersteld nu.
Echter... ze wordt nog steeds compleet genegeerd door de rest!
Ik heb er nogal een opgewonden kerel bij zitten en als er iets nieuws in de voliere komt dan krijst ie de eerste paar uur vreselijk en gaat gelijk het gevecht aan. Deze vogel heeft hij echter nog geen blik waardig gegund... Doet net of ze er niet is. Ook de rest lijkt niet te merken dat er een nieuwkomer is.
Zelf lijkt ze de andere vogels ook niet te zien staan, zit altijd alleen... eet alleen... slaapt alleen...

Ik heb altijd begrepen dat Catharina's groepsdieren waren en ik snap best dat ze misschien aan elkaar moeten wennen.
Maar dit voelt echt raar. Iemand ooit wel eens zo iets gehad? Bestaan er einzelgangers onder Catharina's?
Of hoe moet ik dit gedrag interpreteren?

merah

• Gast
Re: asociale Catharina of toch groepsvogel???
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2008, 10:43:39 am »
Na twee weken is het dan zover: M'n aso-pop durft 's nachts mee in het nachthok!!!  :a036:
Nog niet op hetzelfde stokje natuurlijk, dat zou wel heeeeel eng zijn...

Het gaat overigens in totaal een stuk beter met haar. Ze is al een dik jaar oud en ik heb echt het gevoel dat ik haar bij de kweker gered heb.
Heel stom had ik haar niet goed genoeg bekeken (ja, mooie kleur, vind ik, maar niet volgens 'de norm'). Haar nagels waren helemaal krom gegroeid, ze mist er zelfs 1 (geen tentoonstelling dus) en 1 was in haar pootje gegroeid, maar die heb ik goed kunnen verwijderen. Ze zat haar dagen te slijten in zo'n tentoonstellingskooitje, vanwege ruimte-gebrek denk ik. Die kweker had echt in elk hoekje een vogel gepropt. Ze kon ook niet goed vliegen. Of nou ja, ze kon wel redelijk vliegen, maar landen was nogal een probleem. Storte ze gewoon midden in de voerbak!
ik ben blij met haar, maar naar die kweker ga ik niet meer heen. Heb weer een wijze les geleerd.

cosch

• Gast
Re: asociale Catharina of toch groepsvogel???
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2008, 10:58:28 am »
Oh wat zielig.
Gelukkig is ze nu goed terecht gekomen.  :thumsup:
Vind je het gek dat het geen sociale vogel is! :S