Auteur Topic: Huisversting catharina parkieten?  (gelezen 2652 keer)

Deborah2007

• Gast
Huisversting catharina parkieten?
« Gepost op: december 27, 2007, 22:17:10 pm »
Hoi,

Wij zijn van plan om catharina parkieten aan te schaffen, en nu hebben wij in de woonkamer een inbouwkast met de afmetingen 1 m breed, 2 meter hoog en 31 cm diep.
Kan dit formaat voldoen aan de eisen van een stel catharina parkieten, als wij deze verbouwen tot woonverblijf?

Groetjes Deborah

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Huisversting catharina parkieten?
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2007, 22:19:15 pm »
Catharina's zijn echte klimmers, een kooi met die afmeting lijkt mij wel geschikt. Hij is niet diep maar vliegen zullen ze toch niet veel doen. Als je zorgt dat ze voldoende klimmogelijkheden hebben lijkt het mij geen probleem.

Deborah2007

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2007, 22:28:50 pm »
Catharina's zijn echte klimmers, een kooi met die afmeting lijkt mij wel geschikt. Hij is niet diep maar vliegen zullen ze toch niet veel doen. Als je zorgt dat ze voldoende klimmogelijkheden hebben lijkt het mij geen probleem.

Dank je voor de snelle reactie.

Wij zijn dus van plan om rondom in de kast gaas te spannen, en verder aan te kleden met wat wilgentakken en speeltouwen ed.
De deur maken we ook van gaas, gespannen op hout.

De keuze voor deze parkieten is daarom oa ook gebaseerd op de diepte van de kast, omdat deze zoals je zelf al zei geen vliegers zijn maar klimmers.

Wellicht kun je mij helpen aan een aantal goede kwekers?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2007, 17:18:26 pm »

Rianne83

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2007, 15:33:40 pm »
Catharina's zijn idd goede klimmers, maar ook goede vliegers! Althans, mijn cathi dan. Dat is net een straaljager als die van de ene kant van de voliere naar de andere kant vliegt. Maar als je een koppeltje hebt (mijn popje is onlangs overleden) zitten ze toch de hele tijd aan elkaar te pluizen.  :hart:

Deborah2007

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2007, 21:49:36 pm »
Misschien heb je hier wat aan: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=10828.msg81529#msg81529

Dank je  :thumsup:

Ik zie dat jij ook Catharina's kweekt! Wanneer heb jij weer een nestje?

Deborah2007

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2007, 21:55:03 pm »
Catharina's zijn idd goede klimmers, maar ook goede vliegers! Althans, mijn cathi dan. Dat is net een straaljager als die van de ene kant van de voliere naar de andere kant vliegt. Maar als je een koppeltje hebt (mijn popje is onlangs overleden) zitten ze toch de hele tijd aan elkaar te pluizen.  :hart:

hahaha een straaljager, erg leuk!  :)

Ik ben wel van plan om er 2 aan te schaffen. Echt super leuk vind ik ze.

Neem jij er wel weer een tweede bij dan?

Rianne83

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2008, 14:26:20 pm »
Ja dat is wel de bedoeling! Had de ringen voor ze ook al binnen... Hopelijk vind ik een broedrijp popje. Dat zal al het 3e popje zijn voor dit ventje.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2008, 19:38:21 pm »
Dank je  :thumsup:

Ik zie dat jij ook Catharina's kweekt! Wanneer heb jij weer een nestje?
Ik ben druk bezig met de zolder in orde brengen en hoop deze maand aan de kweek te kunnen beginnen.

catharina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2008, 22:54:55 pm »
Ja dat is wel de bedoeling! Had de ringen voor ze ook al binnen... Hopelijk vind ik een broedrijp popje. Dat zal al het 3e popje zijn voor dit ventje.
War gan die popjes allemaal aan dood?
Piet

Rianne83

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2008, 16:28:43 pm »
De eerste was een noodgedwongen handopfok cathi. Kreeg iets onder de leden waarvan de DA (geen vogelarts) niet wist wat het was. Waarschijnlijk een te zwak vogeltje geweest.
Tweede is vermoedelijk aan PPGZ overleden, hier is nog een topic van mij over. Had eerst een dode catharina en toen 2 dode valkjes. Het waren allebei ino's, eerste een creme ino, andere een gewone ino. Schijnt dat deze mutatie toch zwakker is, hoewel anderen dat tegenspreken. Maar voor zekerheid neem ik geen ino meer.