Auteur Topic: verwende grijze eet alleen waar hij zin in heeft  (gelezen 4410 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: verwende grijze eet alleen waar hij zin in heeft
« Reactie #15 Gepost op: januari 07, 2008, 08:25:43 am »
Ik heb geen eigenwijze grijze  :-[ dus misschien ga ik nu iets heel stoms zeggen, maar is het misschien een idee om op heel andere pellets over te gaan? Bijvoorbeeld die van Harrison"s? Die vinden alle gaaien lekker, zien er anders uit, ruiken anders.

Als jij ze in zijn bakje doet en een paar op je eigen bord? En jij eet er zogenaamd van?
Of is het een beetje raar wat ik schrijf? :P

chantal

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 07, 2008, 09:47:50 am »
Ik ben hetzelfde van plan want hier eten zowel Sammy als Chico heel slecht pellets.

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 07, 2008, 10:09:38 am »

Als jij ze in zijn bakje doet en een paar op je eigen bord? En jij eet er zogenaamd van?
Of is het een beetje raar wat ik schrijf? :P

Nee hoor dat werkt vaak echt. Want alles is interessant wat niet van hun is!  :)
En ze voelen het als een overwinning als je toch over je hart strijk en ze een stukje pellet geef! :P
De manipulerende gaai word gemanipuleerd!  :)

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #18 Gepost op: januari 07, 2008, 16:20:53 pm »
Het gaat bij Jimmy niet om de soort pellets hoor. Hij at ze van tevoren ook gewoon.
Maar ik heb vol gehouden tot nu toe. Gisteravond voor het slapen gaan heeft hij van zijn snoepstok (met honing en zaadjes) gegeten dus is niet met lege krop gaan slapen.
Die stok raakte hij ook al dagen niet aan dus hij gaat het wel beseffen dat ie het moet doen met wat er beschikbaar is. ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #19 Gepost op: januari 07, 2008, 16:40:28 pm »
gelukkig maar dat ie wat gegeten heeft
 :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #20 Gepost op: januari 07, 2008, 17:08:36 pm »
Het gaat bij Jimmy niet om de soort pellets hoor. Hij at ze van tevoren ook gewoon.
Maar ik heb vol gehouden tot nu toe. Gisteravond voor het slapen gaan heeft hij van zijn snoepstok (met honing en zaadjes) gegeten dus is niet met lege krop gaan slapen.
Die stok raakte hij ook al dagen niet aan dus hij gaat het wel beseffen dat ie het moet doen met wat er beschikbaar is. ;)

das al een heel begin!! volhouden! je ziet al resultaat!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 07, 2008, 17:11:47 pm »
hij heeft het dus al een beetje begrepen  :thumsup:
Wel volhouden hoor!
Bij Gizmo (was toen wel nog een baby) heeft het bijna een week geduurd, hij leefde op een beetje fruit smorgens en een soeplepel zaadjes savonds!
Op een middag sta ik van achter de venster te kijken hoe hij een pellet opnam maar zogauw hij me zag staan liet hij ze net zo snel weer vallen, hij had door dat ik hem in het oog hield!
toen heb ik zijn pellets geweekt en geplet en zelf gegeten en "gevoerd" tussen mijn lippen en ineens van de ene moment op de andere at hij gewoon pellets (wat zeg ik hij vrat gewoon)! 
Dus het is echt een kwestie van koppiger zijn dan je koppige gaai!

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #22 Gepost op: januari 07, 2008, 19:11:46 pm »
toen heb ik zijn pellets geweekt en geplet en zelf gegeten en "gevoerd" tussen mijn lippen en ineens van de ene moment op de andere at hij gewoon pellets (wat zeg ik hij vrat gewoon)! 
Dus het is echt een kwestie van koppiger zijn dan je koppige gaai!

Met veel dingen doe ik dat ook wel, eerst zelf er wat van eten dan wil hij ook. Wat dat betreft zijn het net kleine kinderen...
Volgens mij heeft hij vandaag nog niks op. Overdag ben ik werken dus dan zie ik ook niet veel, maar volgens mij is er nog niks uit zijn bakje.
Als hij vanavond nog niks op heeft zal ik voor het slapen gaan nog wel iets geven wat ie lust.
Maar ik vind het wel moeilijk hoor, ik hoorde net zelfs zijn maagje knorren.