Auteur Topic: forpus en Knagertjes  (gelezen 2736 keer)

mar77

• Gast
forpus en Knagertjes
« Gepost op: februari 05, 2008, 17:21:51 pm »
In mijn woonkamer staan de dierenkooien, en daar blijven ze staan (dusse geen opties geven voor andere kamers in huis etc. Thank you!!!!).

Ik vraag me af hoe forpussen reageren op: tamme muizen, tamme ratten en hamsters.
Want overweeg nog steeds als ik forpussen neem wellicht ook nog muizen/ratten te nemen. Ben onwijs gek op die beestjes.
Vraag me alleen af of je forpussen goed tam gaat krijgen met deze diertjes in hun buurt. En of ze wel in dezelfde kamer kunnen.
(uiteraard als vogel eruit is zitten ratten in kooi en visa versa). Maar geen idee wat reactie zal zijn.
(mijn weggevlogen grasparkiet? zelfs toen muisjes dood waren bleef die hun geluid doen).

Rianne83

• Gast
Re: forpus en Knagertjes
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2008, 18:40:21 pm »
Mijn rosé staat direct naast de rattenkooi. Hij kan er natuurlijk niet bij, maar kijkt er nooit naar. Wel als ze samen los zijn, mijn vriend had een ratje bij hem en ik Rhody, toen moesten we even snel zijn want Rhody zou uithalen naar een ratje.

Knaagdieren zijn wel nachtdieren, en vogels hebben wel hun rust nodig. Ik merk aan Rhody niet dat hij slaap tekort komt, hij is altijd blij (behalve 's ochtends, dan wil hij niet gekroeld worden  :) ) dus de ratjes zullen hem niet al te veel uit zijn slaap houden.

Let er wel op dat je evt. forpussen niet op de knaagdier kooi landen, ik denk dat de knagers dan wel fel worden en een voetje of teentje zullen pakken.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2008, 19:13:00 pm »
Knaagdieren zijn wel nachtdieren, en vogels hebben wel hun rust nodig.
daarom zou ik nachtdieren niet naast een vogelkooi zetten,
ik zou het al helemaal niet in dezelfde kamer zetten, maar dat is mijn mening  ;)

jip

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2008, 19:16:50 pm »
niet alle knaagdieren zijn nachtdieren hoor mijn degoes leven toch echt grotendeels overdag

btw muizen en ratten vind ik geen combinatie met vogels,mijn degoes zitten ook in aparte ruimte ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2008, 08:43:14 am »
Behalve de nachtelijke activiteit zou ik geen reden weten om ze niet in dezelfde ruimte te houden.  ???

mar77

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2008, 12:45:20 pm »
Behalve de nachtelijke activiteit zou ik geen reden weten om ze niet in dezelfde ruimte te houden.  ???

De reden dat ik het vraag ?
als v.b. geef ik dan het Kat&muis-effect. Geloof niet dat muizen zich om het gemak voelen in hun dichte kooi, terwijl ze een kat ruiken.

Aangezien wilde muizen/ratten gevaarlijk(uiteraard) zijn in een voliere . Kan ik me voorstellen dat vogels angstig worden bij de geur van een muis of rat in de omgeving. Maar geen idee of dat terecht is. In mijn huis moeten dieren onderling geen angst voor elkaar hebben! dan vind ik het zielig.

Tja vogetjes ruiken niet of muisjes/rat tam zijn of niet  :CENS
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2008, 12:46:52 pm door mar77 »

Asura

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2008, 13:03:29 pm »
Ik heb geen idee of het problemen gaat opleveren, maar ik denk dat het wel meevalt. Ze wennen aan elkaars geur/geluid en als je zorgt dat ze geen direct contact met elkaar kunnen hebben, moet het wel goed gaan ???

Mijn grasparkieten waren wel helemaal gestresst toen er muizen in de voliere zaten, maar dat kwam volgens mij vooral omdat er de hele tijd gangen gegraven werden in het plafond boven de hoofdjes van mijn parkietjes, dus dat hoorden ze de hele tijd zonder dat ze konden zien wat het was..

Rianne83

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2008, 13:46:16 pm »
met dezelfde ruimte, bedoel ik dezelfde kamer voor mensen die denken dat ik dezelfde voliere bedoel.
Mijn katten, ratten en rosé leven allemaal in de huiskamer en ik heb van geen van allen het idee dat er stress heerst vanwege elkaars gezelschap.
Het ligt er denk ik ook aan hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb er geen moment aandacht aan geschonken toen Rhody z'n kooi naast de ratjes werd gezet. Er is ook geen andere plaats voor. Al had ik hem zenuwachtig gemaakt op het moment dat 1 van de ratjes in zicht kwam, zou ik het gevoel creeeren dat er iets mis is met de ratjes. Zelfde geldt voor de katten. Maar dat zijn Perzen, echte sulletjes dus  :) Die zijn bang voor de vogels en ratten. We gaan met een gerust hart de deur uit want ze kijken er niet naar om.