Auteur Topic: Kartonflarden in badje en drinkbakjes  (gelezen 2312 keer)

yves

• Gast
Kartonflarden in badje en drinkbakjes
« Gepost op: februari 14, 2008, 16:54:41 pm »
Sinds een week of twee merk ik dat wanneer ik 's avonds thuiskom, dat het badje aan de buitenkant van de kooi vol zit met stukjes karton afkomstig van de WC-rolletjes die we op de bodem van de kooi leggen. Ik ververs het badje meestal 's ochtends en elke dag zitten er 's avonds weer kartonsnippers in. Sowieso is Bumble (het popje) al maandenlang sinds het begin van de rui zeer territoriaal geworden, maar ik heb haar (of Yoshi) nooit kunnen betrappen met nestmateriaal zoals de kartonsnippers in d'r veren.

Zou dit nu toch kunnen betekenen dat die flapdrol broeds is? Of valt de zooi gewoon uit d'r mond tijdens het drinken/badderen?

Ik merk trouwens ook dat beide vogels 's avonds laat schuchterder zijn dan overdag. Dit merk ik vooral bij Yoshi, die overdag toch een stuk nieuwsgieriger en actiever is. Ook normaal of niet?

cosch

• Gast
Re: Kartonflarden in badje en drinkbakjes
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2008, 20:02:45 pm »
Hier bij de grijsjes vind ik ook regelmatig vanalles in het waterbakje.  ???

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2008, 20:06:36 pm »
je hebt geen idee wat ik hier in de waterbak soms vind,
van eten, houtschilvers, groente en fruit, veren...
doodnormaal dus

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2008, 09:58:26 am »
Heer normaal hoor, hier 'soppen' ze ook vanalles. Soms liggen er hele knijpers in  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2008, 17:38:41 pm »
om antwoord te geven op je andere vraag: vogels zijn overdag actief en savonds een beetje moe, net als wij.. en als ze de hele dag hebben genikst kan het zijn dat ze actief worden als je thuis komt! maar als ze de hele dag met die stukjes wc rol in de weer zijn geweest willen ze savonds, en dan vooral bij schemer, lekker relaxen! en niet enthousiast zijn ;)

volkomen normaal dus!