Auteur Topic: hoeveel afvallen van pap naar vaste voeding  (gelezen 1496 keer)

jet

• Gast
hoeveel afvallen van pap naar vaste voeding
« Gepost op: april 23, 2008, 00:21:41 am »
mijn vraag is dus hoeveel mag een grijsje afvallen als je van 2 naar 1 pap voedingen gaat.

Jerry eet zelf de hele dag door mengelmoes van pallets en normaal papegaaienvoer en zo af en toe een walnootje,  ik geef hem alleen voor het slapen gaan nog een papvoeding maar zelfs daar vraagt hij niet om, maar hij is nu op een week 30 gram afgevallen

dat hij afvalt lijkt me heel natuurlijk hij beweegt nu natuurlijk veel minder en is ook zwaarder dan pimmetje van 1 jaar  maar wat is normaal, staat er een gemiddelde voor.....

Als hij te veel blijft afvallen moet ik dan weer terug op 2 pap voedingen terwijl hij er niet om vraagt?

cosch

• Gast
Re: hoeveel afvallen van pap naar vaste voeding
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2008, 06:54:09 am »
 :CENS ik heb geen idee wat normaal is. Hopelijk krijg je gauw antwoord!

chantal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2008, 08:42:04 am »
Als ze zelf er niet meer om vragen moet je het juist afbouwen.Tenminste dat is mijn ervaring. Ik denk dat als je het toch wil dat het niet eens lukt want bij Sammy en Luna kreeg ik het er ook echt niet in toen ze het niet meer wilde.  Ik heb het met alle 3 de vogels zo gedaan. Luna viel ook heel veel af toen we de pap verminderde. Was toen geloof ik 200 of 300 gram ofzo en daar maakte ik me ook zorgen om maar dat hoeft helemaal niet want het is gewoon normaal.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2008, 14:24:10 pm »
Luna viel ook heel veel af toen we de pap verminderde. Was toen geloof ik 200 of 300 gram ofzo en daar maakte ik me ook zorgen om maar dat hoeft helemaal niet want het is gewoon normaal.
maar Luna is een ara, als een grijze 200 of 300 zou afvallen zou ik me ernstig zorgen maken  :)

wat Chantal zegt klopt, je gaat pas een voeding afbouwen als je het er zonder ruzie niet meer in krijgt, dat ze veel afvallen klopt ook, ik had dat ook met Poekie en Speedy, ook gaan ze inderdaad meer bewegen  ;)
maar hoeveel precies zal per vogel verschillen.

jet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2008, 14:26:24 pm »
ooooooooh dan maak ik me geen zorgen meer, ik denk vraag het even voor de zekerheid.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik hem steeds pap gaf als IK dacht dat het tijd was, het is er nooit een geweest dat ie echt zat te trappelen van ongeduld, van wanneer komt mijn eten er eens aan.

Het is echt een voorbeeldige baby  :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2008, 14:39:55 pm »
wat ik deed was 2x per week wegen en opschrijven, en houd minimaal 4 uur tussen de voedingen om kropverzuring te voorkomen.
succes met je lieve Baby  :-*

jet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2008, 15:26:31 pm »
Ik woog hem zelfs elke dag en soms kwam hij wel 30 gram bij per dag :)

toen ik hem net had gaf ik half 8, tussen 1 en 2 uur en voor ik naar bed ging uurtje of 10

toen heb ik de middag laten vallen en hij ging steeds meer zelf eten dus heb ik de ochtend ook laten vallen

ik denk zelfs dat ik de laatste ook weg zou kunnen laten maar hij is nog maar 10 weken, mag nog wel ff voor mijn gevoel :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2008, 16:10:30 pm »
ik zou met de laatste voeding doorgaan tot hij minimaal 12 weken is, ze hebben het nodig, of hij moet het echt niet meer willen dan houd het op, maar het is wel prettig nog 1 warme voeding binnen te hebben voor de nacht. en zeker zolang hij het zelf nog wil zou ik ermee doorgaan  ;)

jet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2008, 17:40:14 pm »
ik zou met de laatste voeding doorgaan tot hij minimaal 12 weken is, ze hebben het nodig, of hij moet het echt niet meer willen dan houd het op, maar het is wel prettig nog 1 warme voeding binnen te hebben voor de nacht. en zeker zolang hij het zelf nog wil zou ik ermee doorgaan  ;)

ja dat idee had ik dus ook :thumsup: :thumsup: