Lola onze grijze roodstaart is bij ons komen wonen toen de jongste zoon amper nog geen half jaar oud was.
Dus echtte tips kan ik je natuurlijk niet geven daar we toen 2 baby’s in huis hadden.

Ik zou die kleinere kooi zeker nu kopen en je grijsje er aan laten wennen
Als je het na de bevalling doet, dan kan je gaai het wel eens linken aha eerst komt er een mensenkind en dan moet ik kleiner gaan wonen.

Onze vogels zaten alleen los als we erbij waren en ook steeds in dezelvde ruimte waren (en nu nog de jongste is 7 de volgende 9, 10 en 11,)
De kids weten wel hoe te reageren, maar het zijn en blijven kinderen daarom blijf ik of mijn man er liever bij.
En de box die heeft hier niet veel dienst gedaan

De kids van ons hebben veel op een dikke deken gelegen in de ruimte waar ik toch was.
En toen ze heel klein waren ( het eerste half jaar ongeveer) veel in de kinderwagen, die ik gemakkelijk kon verplaatsen.
En zeker doen
Ook staat een box niet jaren in de huiskamer. Stel dat je een kleinere kooi koopt en op een gegeven moment gaat de box de kamer uit, dan heb je misschien spijt. 
En wat de baby betreft: veel bij betrekken denk ik, in ieder geval met praten.
Mijn kleinkinderen zijn hier elke week en elke week laat ik ze de papegaaien een nootje geven. Dit heb ik vanaf dag 1 gedaan, met de baby op mijn arm een nootje aan de gaaien geven, terwijl pratend tegen én de gaai én de baby, alsof we in een theekransje zaten. Het nootje had ik dan even in de baby zijn/haar handje gedaan zodat de geur van de baby er aan zat.
Succes met de laatste loodjes. 
Succes met de latste paar weken.
Dit is natuurlijk mijn gedacht hierover iedereen zijn eigen mening

groetjes