Auteur Topic: ze willen niet in het broedhok  (gelezen 4938 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: ze willen niet in het broedhok
« Reactie #15 Gepost op: juli 26, 2008, 05:52:24 am »
waarom moeten ze perse in het broedblok?

Heb je al eieren op de grond zien liggen?
zo nee dan hebben ze ook geen rede om in het broedblok te gaan!

Ga het niet forseren laat de nartuur lekker de gang gaan.
Als ze echt in broedstemming komen gaan ze vanzelf

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: juli 26, 2008, 09:23:16 am »

Als ze echt in broedstemming komen gaan ze vanzelf

Ja hoor, klopt en een koppel aga's heeft daar weinig voor nodig  :)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #17 Gepost op: juli 26, 2008, 09:34:30 am »
en als je ook nog eens wil dat ze echt goed terecht komen....
ben je ook wel even bezig.

want voor mij zou dat nog de grootste zorg zijn.

en dan heb ik nu nog erg jonge vogels die ik in eerste plaats echt voor mezelf heb genomen, maar het zijn "gelukkig" ook niet de vogels die aan de lopende band kweken.
en ook niet al te veel in 'trek' zijn zeg maar.

tuurlijk ik zou het best leuk vinden als ik over een jaar of 2 eitjes zie leggen, want dan weet ik ook dat ze gezond zijn daarin, en een fijne omgeving hebben tuurlijk.
maar in eerste instantie heb ik hier vrouwtje/mannetje voor een leuke omgang voor hunzelf ;)       

sophieenlasse

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 26, 2008, 11:31:07 am »
Van de week heb ik een kweekkoppel opgehaald. Hele grote wildkleurtjes; volgens mij hoor ik die ene zelfs stampen als hij door de kooi loopt. Die kweker dacht dat ik mijn aagjes te vol voer om ze tot voortplanting te laten over gaan.
Ik denk zelf dat het niet tot kleine aagjes komt, omdat de kamervolière prominent midden in de kamer staat. En ze de hele dag volop in de belangstelling staan.......en zich overal intensief mee moeten bemoeien........zodat ze niet eens tijd hebben om iets op het vlak van voortplanting te doen.
Ik ben benieuwd of het kweekkopppel nog iets gaat doen. Die hebben al ervaring zou ik zeggen. Maar er is ook geen man over boord als ze niets doen hoor (wees niet ongerust). Ik heb ze eveneens in de eerste plaats, omdat de interactie van dwergpapaegaaien onderling zo grappig is. Vooral al die verschillende piepjes, knarsjes, roffeltjes en gesnuif om elkaar te bedreigen. Ik heb nog niet eerder vogels gehad, die zoveel verschillende signalen afgeven om de ander te intimideren. Om het volgende moment weer suikerzoet bij elkaar weg te zwijmelen. In principe vind ik alle vogels leuk, maar aagjes staan absoluut op nummer 1.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juli 26, 2008, 11:35:21 am »
Al mijn jonkies zijn midden in de huiskamer geboren en hebben allemaal vol in de belangstelling gestaan, pa en ma dus ook.
Hier krijg je juist tamme jonkies van, als je ze lekker over al bij kunt betrekken.

Dus dat is de reden ook zeker niet hoor!  ;)