Auteur Topic: bijten  (gelezen 2464 keer)

l.gouweloos

• Gast
bijten
« Gepost op: oktober 01, 2008, 11:02:06 am »
mijn papegaai chico is een jaar oud in het begin kon ik alles met hem doen en mijn  man niet nu is het anders om als ik hem wil pakken bijt hij mij iedere keer ook als hij op de grond is en hij is stout dan waarschuw ik hem met een grote mond dan kom hij op mij af om mij te bijten wat kan ik hier aan doen om hem dat af te leren

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: bijten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2008, 11:04:11 am »
Een van de dingen die vaak als eerst worden gezegd is: negatieve dingen negeren, positieve dingen (overdreven) belonen.

Wel erg jammer dat je vogel zo doet, ik hoop dat het jullie gaat lukken om hem dit af te leren! Succes!!

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 01, 2008, 11:31:37 am »
Het komt helaas regelmatig voor dat papegaaien eenkennig worden.
Sommige zien dit als zelfstandig worden. Ze keren zich tegen de vroegere verzorger en 'vliegen uit'.

Ik denk dat de opvoeding kan gaan beginnen
Wat je ten eerste moet doen is zorgen dat je niet bang voor em word! Is makkelijker gezegd dan gedaan. (spreek uit eigen ervaring)
Doe desnoods een handdoek om je hand of een handschoen aan. Zodt je ook geen kik hoeft te geven als hij bijt, want je voelt het niet. Dus negeer je het gedrag. Maar zorg dat als jij zegt dat hij op moet stappen, hij op stapt. Daar mag geen 'discussie' over mogelijk zijn! Daarmee krijg je al een beetje controle terug. En word je weer meer het baasje.

Je moet er van uit gaan dat de papegaai iets doet om er beter van te worden. Dus blijkbaar wint hij iets als hij zo tegen je doet.
Dus daarmee zal je denk ik al een hoop winnen.
Zodra hij iets goeds deot, moet je em inderdaad overdreven belonen. Gek doen, springen, klappen gillen. Nou jaaa in ieder geval dat hij het verschil merkt van: "zo hee die doet gek als ik netjes opstapt.. dat vind ik leuk".  :CENS
En iets wat hij heel lekkler vind, is ook altijd een goede methode.
Met andere woorden zorg ervoor dat hij er beter van word, als hji gewoon normaal doet.

Succes!

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 01, 2008, 13:19:08 pm »
bedankt voor de goede raad ik ga het in ieder geval proberen als het succes heeft laat ik het zeker weten
het zal waarschijnlijk niet gelijk resultaat hebben maar ik ga mijn best doen

jet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2008, 13:40:26 pm »
wens je er veel sterkte mee  :-*, ik weet hoe zeer zo een hap kan zijn maar laat je niet kennen jij bent en blijft de baas, verder kan ik me alleen bij mijn voorgangers aansluiten

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2008, 20:06:55 pm »
en heb je al enig resultaat geboekt  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2008, 20:32:03 pm »
Het zal wel wat meer tijd nodig hebben ;)
Het probleem valt op zich best een beetje mee heb ik gezien.
Chico heeft het door gekregen dat Gerda soms schrikt als hij
hapt. Ik heb haar ook gezegd dat ze evt een handdoek oid
kan gebruiken om haar arm en doorzetten, ik denk dat het
helemaal goed gaat komen  :thumsup:

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2008, 15:47:11 pm »
ik heb je raad opgevolgt als hij echt gemeen bijt gaat hij twee minuten op de wc en het lijkt te helpen want als ik hem dan weer ga halen is hij als een lammettje zo lief het is nu ook weer niet zo dat hij het niet meer doet maar ik blijf hem zo straffen en misschien dat hij het dan helemaal af leert en ook met de handboek helpt maar als hij een rot bui heeft dan kunnen wij geen goed doen maar we zetten door :thumsup: :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:03:44 pm »
Ze hebben allemaal wel eens een rotbui hoor, als pimmetje niet wil dan wil ie ook niet, heet niet voor niks de knorrepot hier  ;D ;D

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:08:17 pm »
leuk dat hij knorrepot heet heel pesselijk als hij een rot bui heeft  toen wij hem kochten wilde wij hem eerst doerak noemen dat had nu beter bij hem gepast ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:36:48 pm »
Wat fijn dat het helpt  :thumsup: gaat helemaal goed komen ;)