Ik heb inmiddels contact gezocht met een halsbandkweker. Ik heb wat vragen gesteld via de mail en hoop dat ik daar antwoord op krijg. Juul gaat haar maatje krijgen, waneer is nog niet bekend maar een halsband erbij of een valkparkiet. Als die combinatie kan zonder dat de vogels broeds worden zou t kunnen, zoniet dan geen valk maar een halsband.
Verder heb ik nagedacht over wat ik verder eigenlijk wil en ben er inmiddels uit.
Ik wil komend voorjaar een kleine voliere bouwen voor op mijn balcon. 1 x 1 x 1.80. Daar wil ik dan wat grasparkietjes huisvesten. Vanuit de keuken en onze eettafel hebben we dan zicht op de vogels en zitten ze dus heel dichtbij ons. De kinderen vinden het een geweldig idee en zo zijn we dus allemaal blij.
Moet ik wel even kijken hoe ik dat dan ga bouwen. Ik heb genoeg geimpregneerde tuinpalen staan waar ik mee aan de gang kan. T raamwerk zal geen problemen opleveren en een dak ga ik ook nog wel voor elkaar krijgen. De deur lijkt me het eerste punt waar ik goed over moet denken. Verder moet ie op van die grote wielen komen te staan, vrij van de grond zodat ik er makkelijk onder kan komen door de kooi weg te rijden. En dan natuurlijk kijken hoe ik de onderkant ga doen. Een lade of gewoon vaste bodem??
Ik heb gelukkig alle tijd nog dus ik kan beginnen met uitdenken en tips vragen

.. toch?