Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58329 keer)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
Re: scenic pellets!
« Reactie #330 Gepost op: januari 21, 2009, 14:48:05 pm »
Dat scheelt hier ook per dag! De ene keer hebben ze liever de rode en de andere dag de lichtere. Echt allemaal Qwiebusjes!! ;D
WEL is ons pas opgevallen dat bij de 25 poundszakken er 4 verschillende kleuren inzitten. (2 roodachtige en 2 bruinachtigen) Ooit opgevallen Loes?? Maar dat hebben we na gevraagd en dat waren toch echt dezelfde smaken als in de mindere poundszakken!!

cosch

• Gast
« Reactie #331 Gepost op: januari 21, 2009, 15:08:12 pm »
Hier wisselt het ook nog wel es welke kleur ze als eerste eten!  ???
Vaag!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #332 Gepost op: januari 21, 2009, 18:51:46 pm »
Het zijn echt altijd eerst de rode.. en dat was vroeger niet. Heel raar. Volgens Pascal was er wel iets veranderd. Maar hoe en wat, geen idee. Vond het toch prettiger toen ze gewoon alles aten..

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #333 Gepost op: januari 22, 2009, 11:35:26 am »
Volgens Pascal was er wel iets veranderd. Maar hoe en wat, geen idee. Vond het toch prettiger toen ze gewoon alles aten..

Ze zijn idd continue aan het innoveren met de Pellets. Dit zijn geen grote veranderingen, maar dit kan wel gevolgen hebben op de smaak.

De ene vogel zal hier kieskeuriger op reageren dan anderen. ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #334 Gepost op: januari 22, 2009, 13:39:26 pm »
de onze zijn dan kieskeurig.
de vorige zak pellets vonden alle 6 de gaaien echt super lekker.
deze gaat er bij zelfs de Ara's, die makkelijk eten en dol zijn op pellets, niet zo goed in.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #335 Gepost op: januari 22, 2009, 14:37:52 pm »
O jee, is het zo erg?

Ik baal er al van dat ze de bruine laten liggen, maar als ze alle kleuren minder vinden is het helemaal niet leuk..  :o Zou Scenic wat doen met "klachten" daarover. Pascal, kan jij het als je ze weer spreekt misschien vertellen? Ik heb echt veel liever de oude samenstelling weer hoor! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #336 Gepost op: januari 22, 2009, 14:47:27 pm »
O jee, is het zo erg?

Ik baal er al van dat ze de bruine laten liggen, maar als ze alle kleuren minder vinden is het helemaal niet leuk..  :o Zou Scenic wat doen met "klachten" daarover. Pascal, kan jij het als je ze weer spreekt misschien vertellen? Ik heb echt veel liever de oude samenstelling weer hoor! ;)

Ik zal een klacht neerleggen bij mijn inkooppunt.

Zij zullen dat door moeten zetten naar Scenic Amerika.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #337 Gepost op: januari 22, 2009, 14:51:07 pm »
de onze zijn dan kieskeurig.
de vorige zak pellets vonden alle 6 de gaaien echt super lekker.
deze gaat er bij zelfs de Ara's, die makkelijk eten en dol zijn op pellets, niet zo goed in.

Dorian,

welke variant voer jij aan je vogels? Is dat ook de Jungle Mix of krijgen de ara's de Handweaning Macow?

Pascal

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #338 Gepost op: januari 22, 2009, 14:53:31 pm »
Hier geen problemen wat dat betreft, ze lusten de rode al vanaf het begin niet, van de Hot and Healthy.
Ik mocht van de VA Paradise proberen en daar eten ze alleen de rode weer van  tongue2

Raya eet wel gewoon beide kleuren van de Jungle Food.

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #339 Gepost op: januari 22, 2009, 15:04:46 pm »
Bij Quiney en Queckie waren vandaag alle gele eruit, en nu zitten ze op de boom en wat denk je... Heeft Quiney een rode pellet in haar hand ???

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #340 Gepost op: januari 22, 2009, 15:08:58 pm »
Bij mij wisselt het per dag.

De ene dag is alles op, de andere dag liggen er alleen nog rode maar zijn dan aan het einde van de avond ook op. Andersom met de 'bruine' komt ook voor. Echter eten ze altijd hun bakje leeg.

Ik moet wel zeggen dat ik ze niet de keus laat om een voorkeur van een kleur te ontwikkelen. Ze krijgen bij mij exact 5% van hun lichaamsgewicht. Dat is in dit geval 45 gram voor 2 gaaien. Als het op is krijgen ze als extra nog zaadmengsel. Is het niet op, dan mogen ze van mij de Scenic opmaken en krijgen ze geen extraatje.

Wanneer je onbeperkt pellets geeft, is het natuurlijk dat ze alleen de voorkeurs smaken eerst eten en als ze vol zitten zullen ze nooit de andere kleur pakken.

Zaadmengsel is een langzaam verteerbare voeding wat dus inhoud dat wanneer ze op dag 1 heel veel zaadmengsel hebben gegeten ze op dag 2 minder eten van de Pellets. Ook extraatjes als walnoot etc. werken natuurlijk mee. Ze krijgen bij mij pas extraatjes als ze hun hoofdvoeding op hebben. Dat vind ik zelf het belangrijkste deel en dat moet niet blijven liggen door extraatjes. Uiteraard wijk ik hier heel af en toe weleens vanaf.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2009, 15:10:39 pm door Pascallo.NL »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #341 Gepost op: januari 22, 2009, 23:27:48 pm »
Zelfs Lorre eet al pellets, zowel de amazone als de jungle  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #342 Gepost op: januari 23, 2009, 09:33:15 am »
Scenic is blijkbaar een hele makkelijke pellet.
Heb even gekeken maar bij Kaya blijven de rode over en bij Coco en Gijs de gele!  :seestars:

Ze smijten er wel mee. Vooral Coco en Gijs. En Coco eet het dan weer van de bodem af. Dus als ik ze minder zou geven (wat dan ook minder is dan de aanbevolen hoeveelheid) dan zou Gijs dus de dupe zijn!  :CENS
Dus ik weet niet goed wat te doen!  :CENS

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #343 Gepost op: januari 23, 2009, 11:07:51 am »
(wat dan ook minder is dan de aanbevolen hoeveelheid)

5% is een richtlijn. Geen aanbevolen hoeveelheid  ;) Het is een richtlijn zodat men weet hoeveel een gaai ongeveer zou moeten krijgen. De ene gaai eet nu eenmaal minder dan anderen. De heoveelheid kun je naderhand dan bijstellen.

dan zou Gijs dus de dupe zijn!  :CENS Dus ik weet niet goed wat te doen!  :CENS

Ik zou het gewoon eens aankijken wat Gijs doet. Hij gaat echt wel op zoek naar eten hoor. En scharrelen is ook goed voor ze. Je moet het ze niet te makkelijk maken he  :) Scharrelen is ook een goede bezigheidstherapie.

cosch

• Gast
« Reactie #344 Gepost op: januari 24, 2009, 21:50:20 pm »
Jaa dat is zeker zo!  :CENS Zal ze ook weer es wegen. Iig Gijs even.

5% is een richtlijn. Geen aanbevolen hoeveelheid  ;) Het is een richtlijn zodat men weet hoeveel een gaai ongeveer zou moeten krijgen. De ene gaai eet nu eenmaal minder dan anderen. De heoveelheid kun je naderhand dan bijstellen.
Ok. Goed om te weten. Dacht dat het idd dat die 5% meer dan een richtlijn was. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Kaya mag wel iets meer krijgen. Die heeft zijn bakje altijd leeg. En knoeit ook nauwelijks. En Coco en Gijs zal ik es onder handen nemen.