Auteur Topic: Catharinaparkiet  (gelezen 4801 keer)

Steffie.21

• Gast
Re: Catharinaparkiet
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2009, 14:27:23 pm »
de nageltjes van chico worden een beetje lang.. is er nog iets aan te doen zonder dat je de nageltjes hoeft te knippen??
Op zich vindt ik ze nog niet zo verschrikkelijk lang, alleen gister zat hij mooi wel vast in het touw :nailbiting:..

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2009, 15:28:32 pm »
Ja, het lijken mij ook echt super vogels :hart:!

Toch laat ik ze denk ik niet koloniaal laten broeden.
Je hoort regelmatig dat het niet helemaal goed gaat met kakariki's :(.
Van de binnen voliere zouden we drie voliere's kunnen maken voor de kweek. Elke kooi wordt dan ongeveer 1m bij 1m bij 2,50m hoog, is dit groot genoeg?

Weten jullie ongeveer hoeveel vogels er in de buiten voliere voor de parkiet-achtigen kunnen?
(zonder dat daar in gekweekt wordt).
De soorten vogels die er zeker weten in gaan zijn twee kakariki's en twee Catharina's(misschien later ook nog bourke-parkieten, maar dat weet ik nog niet zeker.. eerst maar even af wachten hoe de kakariki's reageren als we er twee catharina's bij zet).

Chico zit trouwens al zowat helemaal weer goed in de veren, Riki nog niet helemaal, maar ja dat komt wel denk ik ;).
Volgens mij was het gewoon de rui.
Regelmatig voeren ze elkaar weer, echt zo lief!

Groetjes,
Steffie

de nageltjes van chico worden een beetje lang.. is er nog iets aan te doen zonder dat je de nageltjes hoeft te knippen??
Op zich vindt ik ze nog niet zo verschrikkelijk lang, alleen gister zat hij mooi wel vast in het touw :nailbiting:..

Voor een catharina heb je niet echt vliegruimte nodig, die klimmen liever, dus is 1x1x2.5 prima toch. En als die voor de kweek zijn, dan hebben ze het tegenover de meeste broedende koppels heel goed, die zitten namelijk meestal kleiner behuist.

Catha's en Bourkes zouden dacht ik makkelijk bij elkaar kunnen, ben ik 99% zeker van.

Die buitenvolère van 8m lang... Ik heb er zelf nu op dit moment 8 in eentje van 2m lang en daar zouden er heel makkelijk nog 4 bij kunnen. Het is ook maar net hoe groot ze zijn, ik heb ukkies :)

De nagels kun je laten slijten door houten stokken te gebruiken of van die slijtstokken, perch of iets dat er in de naam voor kwam. Je ziet ze volgens mij ook op een van mn laatste foto's van de catha's... buiten heb ik ze namelijk niet nodig. En als ie echt hinder heeft van de nageltjes... dan zou k ze toch maar gaan knippen...

Steffie.21

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2009, 16:22:58 pm »
Ik heb nog even gegoogelt en catharina's en bourke's kunnen gewoon bij elkaar in de voliere gekweekt worden.
Dan kan ik in de kweek ook gewoon alleen de kakariki's appart zetten voor de zekerheid..

Oow.. ruimte zat dus eigenlijk  ::)
Ik zat namelijk al te denken aan 4 Catharina parkieten, 4 kakariki's en 2 bourkes.. maar ja, nog even(best wel heel lang eigenlijk:waiting:) wachten tot augustus.. als de volieres af zijn en als we terug van vakantie zijn.

Eigenlijk heb ik alleen maar houten stokken en houten klim dingen enzo :).
Maar ja, eerst ga ik maar even kijken voor slijtstokken en perch voordat de nageltjes geknipt worden.  ;)

Steffie.21

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2009, 16:44:26 pm »
In de tuin wordt hard gewerkt aan de voliere.
Er is al een stukje gaas gemaakt.

Als je goed kijkt zie je gaas, we hebben voor zwart gaas gekozen, omdat je dat het minst ziet (sorry, ik heb geen betere foto kunnen maken.. ik moest snel naar binnen, het begon te regenen. Betere foto's komen nog :pics:)

Groetjes,
Steffie
« Laatst bewerkt op: april 11, 2009, 20:33:12 pm door Steffie.21 »