Auteur Topic: Harrison’s Bird Foods  (gelezen 3289 keer)

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
    • Website van Angel_Devil
Harrison’s Bird Foods
« Gepost op: maart 19, 2009, 10:27:31 am »
Geven jullie dit ook aan de (Catharina) Parkieten?
Wat vinden jullie hiervan? maw hoe vinden de vogels het?

Ik ben mezelf aan het inlezen over deze voeding, en het spreekt mij erg aan gezien er geen vervelende toevoegingen in zitten zoals schadelijke bacteriën, kunstmatige kleur, smaak, of zoetstoffen, conserveringsmiddelen enz.

En waar wordt het eventueel verkocht?

Hoop dat jullie mij verder kunnen informeren.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Harrison’s Bird Foods
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2009, 11:56:19 am »
Mijn lucky, valkparkiet, zit deels op pellets.
Hij eet ook zaadjes maar ook pellets, gewoon omdat op pellets alleen ik niet kan betalen.
al snel 14 euro voor een kleine verpakking..

ik ben er mee begonnen om het te geven als beloning, ipv een zonnepitje oid.
en nu eet hij het goed. en hij vind het lekker..

het zijn trouwens de harrisons, maar je hebt nog veel meer andere soorten en merken!
Volgens mij zijn pellets het meest veilige wat je kan hebben... er wordt wel eens negatief over uitgelaten,
maar goed, dat is over alles waar we mee te maken hebben. Ik ben er in ieder geval tevreden over,
en ik kan het makkelijk op internet kopen!

pascallo.nl verkoopt pellets in zijn webshop en verder kan je in de verschillende online dierenwinkels,
zoals dieca of de vogelkelder ook pellets kopen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2009, 18:51:49 pm »
Er zijn meerdere goede biologische pellets, zoals Dieca wat Nicole al zegt, supreem, scenic en misschien nog enkele... maar van deze weet ik dat ze goed zijn. Supreem komt uit dezelfde fabriek als Harrisons heb ik begrepen van Sjaak van Dieca, maar de genoemden zijn wel betaalbaarder. Daarbij is het zowiezo altijd verstandig vanwege de kliermaag van de vogel om zaadjes bij te blijven geven. Overzetten kost altijd tijd, de ene vogel is er sneller op over dan de andere. Gewoon proberen zou ik zeggen en eigewijzer zijn dan de vogel zelf  ;) maar denk er wel om dat de vogel niet met een lege krop mag gaan slapen 's nachts, dus hebben ze de pellets geweigerd dan voor het slapen gaan toch nog even wat zaadjes geven, maar nooit een hele dag portie.

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2009, 08:59:44 am »
Dank je voor jullie antwoorden.   :thumsup:

Kunnen jullie mij dan uitleggen als ik bijvoorbeeld pellets aanschaf, hoe lang het duurt dat ik kan stoppen met het geven van de zaden?
Hoeveel tijd neemt dit in beslag voor de vogels?

@ Dianne,
Stel dat ze het niet eten voor het slapen gaan, kan ik dan ook eivoer geven of is dat in principe net zo "slecht" als de zaadjes.

Voer ze nu trouwens Xtra Vital. :CENS

« Laatst bewerkt op: mei 14, 2009, 09:17:58 am door Deborah2007 »

Rianne83

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2009, 10:47:07 am »
Xtra Vital is ook prima voeding, je hebt niet toevallig de variant waar al eivoer doorheen zit?
Stoppen met zaden geven zou ik niet doen als je op pellets overstapt, gewoon lekker zaadvoer, groente, fruit, brood enz bij blijven geven!
Ik heb mijn valkparkieten ook eens op pellets gehad maar omdat ik steeds meer valken kocht, werd het niet meer te doen. Steeds weer overschakelen wat niet wou bij de nieuwe, en het werd me te duur. Ik heb nu 17 valkparkieten, en een grote verpakking is 42 euro, wordt me iets te duur!
M'n rose kaketoe krijgt ze als extraatje, een stuk of 10 in z'n snoepbakje. Dan pakt hij er 1, klimt hij naar boven en legt hij de pellet op een speeltje, dan pas gaat hij eten :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2009, 11:58:09 am »
ei voer is geen voer he.. ei voer is meer om aan te vullen of aan te sterkten dan dat het een voer is als een pellet of een zaadmix!
je kan bijvoorbeeld beginnen om ze als beloning te geven, en zo langzaam over stappen

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2009, 14:37:53 pm »
Xtra Vital is ook prima voeding, je hebt niet toevallig de variant waar al eivoer doorheen zit?
Stoppen met zaden geven zou ik niet doen als je op pellets overstapt, gewoon lekker zaadvoer, groente, fruit, brood enz bij blijven geven!
Ik heb mijn valkparkieten ook eens op pellets gehad maar omdat ik steeds meer valken kocht, werd het niet meer te doen. Steeds weer overschakelen wat niet wou bij de nieuwe, en het werd me te duur. Ik heb nu 17 valkparkieten, en een grote verpakking is 42 euro, wordt me iets te duur!
M'n rose kaketoe krijgt ze als extraatje, een stuk of 10 in z'n snoepbakje. Dan pakt hij er 1, klimt hij naar boven en legt hij de pellet op een speeltje, dan pas gaat hij eten :)

Yep, ik heb de variant waar eivoer doorheen zit.
Ik heb de XtraVital Compleet (Premium) voor grote parkieten. Die ze overiges heerlijk vinden  :dance:
Ook hangt er altijd een bakje eivoer in de voliere.

Ik begrijp best dat het aardig in de kosten kan gaan lopen, maar ik wil zelf wel heel graag een goede voeding geven aan mijn diertjes.
Nu heb ik er natuurlijk niet zoveel als jij.  :o hihi Dus voor mij zullen de kosten nog best meevallen.

Zie mijn eerste bericht over de schadelijke bacteriën enz, die zitten natuurlijk ook in Xtravital..?!
(Vandaar dat ik eigenlijk Harrison’s Bird Foods wilde gaan voeren, omdat dit geheel vrij is van de schadelijke bacteriën en alle andere ellende).

@180sonic, Je hebt gelijk  :-[

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2009, 16:27:08 pm »

hou er rekening mee dat ze meer bruikbaar voer morsen met pellets als met zaadjes..
je kan er ook voor kiezen om ze zelf te laten kiezen, als ze eenmaal beide eten kan je van beide aanbieden toch?

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2009, 17:30:20 pm »
Goed dat je wil over stappen op pellets!

Ik heb een valkje gehad, en die had ik ook op harrison bird food. Ik vind het qua prijs juist mee vallen!! Van zaadvoer eten ze nooit alles op, meestal alleen het geen wat ze lekker vinden, dus gooi je elke keer bruikbaar voedsel weg als je de vogel nieuw eten geeft. Ik kon 3 maanden met een zak.

Naast harrison ( of ander pellet) moet je ook 2 tot 3x per week beetje zaad voer geven. Ook fruit/groente ed.

Rianne83

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2009, 11:40:27 am »
Hoi Irene,

met 1 valkje is het ook goed te doen hoor, en je kunt pellets ook invriezen als de houdbaarheidsdatum niet zo ver weg meer is. Maar met 17 stuks mag ik wel een sponsor zoeken.
Prijs van zaadvoer valt mij ook mee, koop zo'n 25 kilo voor rond de 18 - 20 euro. Maar ja, als je maar 1 vogeltje hebt, doe je dat weer niet :)

~Jose~

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2009, 12:00:47 pm »
Van zaadvoer eten ze nooit alles op, meestal alleen het geen wat ze lekker vinden, dus gooi je elke keer bruikbaar voedsel weg als je de vogel nieuw eten geeft.

Het weggooien van goed zaad voorkom je door elke dag even naar buiten lopen met het voerbakje en dan blazen zodat de lege hulseltjes eruit gaan en de
volle zaadjes weer tevoorschijn komen.Zo eten ze niet alleen het lekkere op en hoef je ook bijna niks weg te gooien ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2009, 12:06:16 pm »
Wij hebben hier als Harrison's pellets eters:

3 papegaaien
3 valkparkieten
2 kanaries.

Ze eten het allemaal prima. Eén kanarie maakt er een heel ritueel van: die haalt uit zijn etensbakje 1 pellet, neemt die mee naar zijn drinkbakje en doopt hem onder water, neemt dan de natte pellet mee naar zijn zitstok en gaat hem daar opeten. :) Schitterend om te zien.

Uiteraard krijgen de vogels zaad (1 tot 2 keer per week), fruit en groente (elke dag).