Xtra Vital is ook prima voeding, je hebt niet toevallig de variant waar al eivoer doorheen zit?
Stoppen met zaden geven zou ik niet doen als je op pellets overstapt, gewoon lekker zaadvoer, groente, fruit, brood enz bij blijven geven!
Ik heb mijn valkparkieten ook eens op pellets gehad maar omdat ik steeds meer valken kocht, werd het niet meer te doen. Steeds weer overschakelen wat niet wou bij de nieuwe, en het werd me te duur. Ik heb nu 17 valkparkieten, en een grote verpakking is 42 euro, wordt me iets te duur!
M'n rose kaketoe krijgt ze als extraatje, een stuk of 10 in z'n snoepbakje. Dan pakt hij er 1, klimt hij naar boven en legt hij de pellet op een speeltje, dan pas gaat hij eten 
Yep, ik heb de variant waar eivoer doorheen zit.
Ik heb de XtraVital Compleet (Premium) voor grote parkieten. Die ze overiges heerlijk vinden

Ook hangt er altijd een bakje eivoer in de voliere.
Ik begrijp best dat het aardig in de kosten kan gaan lopen, maar ik wil zelf wel heel graag een goede voeding geven aan mijn diertjes.
Nu heb ik er natuurlijk niet zoveel als jij.

hihi Dus voor mij zullen de kosten nog best meevallen.
Zie mijn eerste bericht over de schadelijke bacteriën enz, die zitten natuurlijk ook in Xtravital..?!
(Vandaar dat ik eigenlijk Harrison’s Bird Foods wilde gaan voeren, omdat dit geheel vrij is van de schadelijke bacteriën en alle andere ellende).
@180sonic, Je hebt gelijk