In de tuin werd een hok geplaatst van 8 mtr lang en daar 8 binnenhokken van een 1mtr, de buitenrennen waren 3mtr diep en een 1 mtr breed.
in het begin hadden de buren er wel problemen mee, want als je grootte parkieten hebt in de bouw, heb je ook lawaai!
Maar alles went, gezien er enkele prachtig floten en kwetteren waren ze al snel gewend. Waren de vogels s'morgens niet buiten en het was rustig dan kwamen de buren al polshoogte nemen of er iets aan de hand was!
Menig jaar heb ik mij kunnen kunnen vergapen aan dat moois dat buiten vloog en al die kleuren, het was een lust om achterthuis te zitten zomers.
Op de leeftijd van bijna 11 jr kreeg mijn dochter een auto ongeluk en de tijd schoot me tekort en in de herstel periode van haar moesten we verhuizen.
Ik heb voor 10 jr terug alles verkocht en met spijt in het hart afstand gedaan van de vogels die ik zo liefhad.
Jaren verstreken en de onrust voelde ik nog steeds in mijn donder , als ik maar iets las of zag dat met vogels had te maken.
Nu na 10 jr zijn we wederom verhuisd en laat nu de vorige eigenaar een prachtig vogelhok er hebben laten staan, waarin hij papegaaien kweekte.

mijn stil verlangen werd beantwoord en in overleg ben ik weer begonnen, gestart met een koppel barrabanden, halsbanden, pracht rosellas en penant rosselas.
er volgen nog pruimekoppen en meerdere halsbanden.
Mijn passie voor de vogels is niet over, het virus is nog altijd aanwezig en zoals mijn vader zei" wat goed voelt, moet je doen"