Auteur Topic: grasparkieten met ??????  (gelezen 1156 keer)

kempen

• Gast
grasparkieten met ??????
« Gepost op: april 06, 2010, 12:57:40 pm »
 ;) hallo hallo,
ik ben nieuw hier en heb volop het forum gelezen maar heb toch een vraagje!!
Ik heb een ruime buitenvoliere met nu 6 grasparkieten, 3 mannen en 3 poppen, waarvan 2 koppels. Er is er eentje van de winter overleden en 3 weken terug een witte pop ontsnapt toen ik ging voeren..........Ook zitten er 2 turkse tortelduifjes bij, 2 vrouwtjes..
Het is dus een buitenvoliere van ongeveer 1,5 meter diep en bijna 2 meter hoog en 2,5 meter breed. Het grootste gedeelte is overdekt.
Nu vind in het ondertussen echt te "kaal" in me voliere. Ik zou er graag wat bijwillen, zowieso een koppel grasparkieten! Maar het lijkt me leuk  :a036: om ook een ander soort erbij te doen, zelf dacht ik aan catharina's!! Wil niet te grote vogels erbij hebben. Wie kan mij adviseren hierin of heeft een leuk idee??!! :dance:
Ben erg benieuwd naar de reacties....
groetjes MIP

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: grasparkieten met ??????
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2010, 15:53:16 pm »
Catharina's zijn hele leuke beestjes..
ik heb ook 2 koppeltjes en het zijn echte clowns..
bij mij zitten ze samen met 2 valken en dat gaat heel goed...

Ja en kakariki's zijn ook Geweldig!! ik heb er 2 en dat zijn echt Mega clowns...
volgens mij kan dat ook samen met grasjes...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2010, 20:10:25 pm »
Catha's ok, gaat prima maar kakarikies echt niet doen, tenzij je een veel grotere volière hebt en een sluis want het zijn meesters in ontsnappen.
Ook harken ze al je etensbakjes leeg en zijn er nog veel meer dingen die je eerst over ze moet weten, ze zijn zeker niet makkelijk en rustig.

Hou ook rekening met het feit of je wel of niet in een groep wilt kweken ooit. Catharina's en valken zijn goed te doen met grasjes.

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2010, 20:33:18 pm »
Kakariki's zijn niet rustig nee ze zijn heel druk en constant bezig met iets..

maar Nicky vraagje aan jou als je het weet.. kunnen catha's en grasparkieten in 1 kooi ook tijdens het BROEDseizoen? afmetingen 2 meter langx1meter diep en 1.80 hoog..
want daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar ivm met mijn catha's..

groetjes...

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2010, 20:33:55 pm »
wat ga je nu nemen ?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2010, 21:02:53 pm »
Kakariki's zijn niet rustig nee ze zijn heel druk en constant bezig met iets..

maar Nicky vraagje aan jou als je het weet.. kunnen catha's en grasparkieten in 1 kooi ook tijdens het BROEDseizoen? afmetingen 2 meter langx1meter diep en 1.80 hoog..
want daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar ivm met mijn catha's..

groetjes...

In principe wel, ligt er aan hoeveel catha's en grasjes en hoeveel blokken je ophangt. Ik raad je zo wie zo aan om dan allemaal grote parkieten of wel aga blokken te nemen. Want neem je grote en kleine zal je zien dat de grasjes de grote blokken inpikken. Wel moeten het echt koppels zijn die je samen stopt geen losse vogels.

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2010, 22:48:37 pm »
heej nicky,
thanks.. ik heb 3 echte koppels grasjes en 1 echt koppel catha's dan heb ik nog 2 losse catha's maar die gaan hopelijk nog koppelen..
en de blokjes die ik nu heb zijn voor grasjes/catha's en zijn allemaal even groot..dus dat moet geen probleem zijn..

Waarom ik je dit vraag is.. ik heb 2 Kakariki mannen en die moeten de voliere in..
en ik denk dat ik die beter bij de valken kan zetten want de valken kweken waarschijnlijk toch niet.. (zijn allebei een beetje "gehandicapt") dus heb ik 1 "kweekvoliere"met grasjes en catha's en 1 "gemengde"voliere met vogels die niet kweken.. lijkt me beter..

Thanks!!