Auteur Topic: muizen!!!!!!!  (gelezen 4141 keer)

kyra/destiny

• Gast
muizen!!!!!!!
« Gepost op: april 17, 2009, 14:51:54 pm »
Door al dat voer ben ik thuis nu vergeven van de muizen.  In de garage waar het voer staat, en in de veranda waar de vogels staan.
Muizevallen zijn niet echt handig als je papegaaien los hebt zitten en in de garage hebben de muizen reeds na 1 of 2 dagen door waar dat ding voor dient dus dan vang je er geen één meer.  In de garage heb ik ook mijn voorraadrekken staan dus vergif vind ik ook niet zo een goed idee en waar de vogels zitten natuurlijk ook niet.
Nu hoorde ik van iemand dat er een soort apparaatje bestaat wat op een bepaalde frequentie geluid uitzendt waar muizen niet tegenkunnen en dus maar gaan verhuizen.  Iemand hier ervaring mee?  Is dat dan ook niet storend voor de vogels? Ik heb ook nog een oude hond (die wel niet meer zo goed hoort maar toch...) !
Alle andere tips om van deze muizenpest verlost te geraken zijn welkom. 

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: muizen!!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2009, 15:08:47 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=32954.0

muizenverdrijvers topic, in het parkietenboard, maar de werking blijft hetzelfde :)

melina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2009, 16:11:10 pm »
kijk eens op www.agradi.nl daar hebben ze verschillende soorten en een beschijving erbij.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2009, 08:06:07 am »
Wij hebben op de camping per ongeluk een hele goede muizenval uitgevonden. Werkt heel goed!
Doe wat chips in een emmer (liefst nog in de geopende zak) en leg vlakbij de emmer iets waar de muis op kan klimmen (dat was bij ons op de camping een gewone rubberlaars :-[). Eenmaal in de emmer kan de muis er niet meer uit. ;)
Is ons 1x per abuis gebeurt (Har had de bijna lege chipszak gewoon in een emmer gegooid ipv echt weggegooid) en toen we laatst ergens kampeerden waar ook heel veel muizen bleken te kamperen, werkte dat als een trein, bij ons en het hele veldje! ;) Toen hadden de buur-boeren de muizenplaag, want ja die beesten moesten toch ergens heen. :)
Heb je je voer al in blikken?

Heel veel succes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2010, 20:58:35 pm »
Ik ben voor een vriend op zoek (die muizen in zijn voliere heeft) nar oplossingen hier op het forum. Deze had ik nog niet gelezen haha, leuk!!  :)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2010, 22:26:45 pm »
Die ultrasoon apparaatjes schijnen maar in een bepaalde omtrek te werken . 6-7 meter .
Weet niet of dat handig is . :CENS
Volgens mij kan je het beste werken met lok dozen. Deze zijn gesloten .
Ze kunnen er wel in maar niet eruit . Dus van buiten kunnen de vogels niet bij het gif komen .
Maar ik weet dus niet hoe papagaaiproof deze dozen zijn . :nailbiting:
In de opslagplaats waar je geen vogels heb zitten ( denk ik ) werken dit soort dozen volgens mij best goed .
De enigste remedi is continu schoonmaken  ;) Dan komen er echt niks geen ongedierte meer op af want er is niks meer .
                    vrgr Bert

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2010, 23:14:52 pm »
Ik zie dus nu ook de datum van dit topic  :-[
vrgr Bert

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2010, 11:22:30 am »
Ik zit dus al een jaar met hetzelfde probleem  :(
Die dingen voor in het stopcontact werken hélemaal niet.
Hij zat bij mij vlak naast de buis waar ze langs naar benededen
kwamen maar ze bleven komen  :angry:
Ik heb nu twee katten en het lijkt langzaam aan minder te worden.
Ik heb er in een maand of 10 een 100 gevangen met lijmmatjes.
Soms wel 2, 3 en zelfs een keer 9 tegelijk, maar ze blijven komen.
Het voer moet je zowiezo in goed afsluitbare bakken doen. In de
voliere kan je weinig tot niks, ze kunnen er zo in klimmen.
Wat ik wel heb gedaan nu mijn voliere in een andere kamer staat,
is opstaande randjes gemaakt zodat er zo weinig mogelijk buiten
de voliere terecht komt en elke avond doe ik dar stofzuigen voor
de voliere.
Muizen in huis is een ramp en bijna niks tegen te beginnen  :angry:  :angry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2010, 18:35:04 pm »
Frappant hoeveel mensen met volieres er last van hebben... :(

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2010, 19:00:57 pm »
ik gelukkig nog niet.
Voer bewaren wij binnen en de grijze knoeien niks en bij de rose's veeg ik (te) vaak.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2010, 19:22:33 pm »
Gelukkig!! :thumsup:

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2010, 22:48:09 pm »

Ik denk dat muizen en ander ongedierte echt een schoonmaak probleem is . :CENS
 Niet dat het niet schoon is in en rond je huis  :), maar een klein beetje zaad of etens restjes v.d. huisdieren
 en in no time heb je oplopers  ;) .
 Hier in de tropen is het mischien wel nog heftiger . Wat denk je wat er wel niet woont onder de bodem van je keuken meubels ?
 Je kan er alleen maar bij komen door je hele keuken af te breken , en dat is ook weer niet de bedoelling  ;D .
 Dus af en toe met een spuitbus met troep  :cry: en zo hou je het een beetje bij .
 Dit is in een voliere natuurlijk niet mogelijk  , maar heb je een zandvloer dan ligt er ook zaad , dus heb je ook muizen .
 Ik denk dat het enige wat echt helpt , is een kat . Die houd het echt bij .
      vr.gr. Bert

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2010, 19:12:38 pm »
Ik dacht vandaag dat ik muizen in de schuur had, ik rook een keutelgeur (  :CENS ) leek een beetje op caviaachtige poeplucht. Ik heb gewoon een AH zak met strooivoer (voor de vogels buiten) in de schuur staan, dus niet afgedekt. Ik ging dus maar eens rigoreus de schuur opruimen (was wel nodig!!  ;D ). Kom ik op een gegeven moment een boodschappentas tegen met daarin allemaal andere tassen (AH tassen, papieren tassen, nog een boodschappentas etc. etc.). Ik denk: weg ermee, de plastic tassen bij het plastic, de papieren bij het papier etc. Ben ik hem leeg aan het halen, zie ik ineens een egel erin!!  :o Opgelost, het beest kan de schuur niet uit omdat wij die altijd angstvallig dicht doen ivm buurkatten die er meteen in piesen als ie open blijft staan.. Arm beest, ik vond daarna in de hoeken zo ongeveer 16 keutels (die zijn best groot). Ik hoop dat er nog wat naaktslakken  verborgen gezeten hebben (die eten ze) en ik denk het eigenlijk wel, want anders had hij toch niet zoveel ontlasting gehad? Vanavond als het donker wordt (dam komen ze tot leven) ga ik de schuur openzetten, er staat een schoteltje kattenbrokken klaar en water!!